نماينده مردم اروميه مجلس شوراي اسلامي:

نرخ بیکاری درآذربایجان غربی نگران کننده است

نرخ بیکاری  درآذربایجان غربی  نگران کننده  است

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری در استان آذربایجان غربی نگران کننده است همچنین مشکلات دیگر استان مانند خشک شدن دریاچه ارومیه می باشد که وزرا باید توجه بیشتری داشته باشند.
به گزارش آراز آذربایجان، سید سلمان ذاکر، در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره تعداد بازارچه‌های مرزی استان آذربایجان غربی افزود: در استان آذربایجان غربی ۹ گمرک داریم که ۶ گمرک دارای بازارچه مرزی بوده است که متاسفانه این ۶ بازارچه تعطیل هستند.
وی درباره مشکل اصلی بازارچه‌های غیر فعال هم گفت: مسئولان گمرک کشور بیشتر تمرکز مدیریت در این بازارچه ها، ساماندهی بازارچه‌های مرزی همچنین حق و حقوق گمرکی را مطرح می‌کنند. بر اساس مصوبه دولت در سال ۹۶ مبنی بر ادغام بازارچه ها، این بازارچه‌ها تعطیل شدند.
نماینده مردم ارومیه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت به دلیل نفع خود این مصوبه را تصویب کرد و مردم مناطق مرزی که کار پیله وری داشتند فعال نیستند، ادامه داد: بازارچه‌های مرزی ایجاد شدند، ولی الان حمایت و مدیریت نمی‌شود و این دو عامل موجب تعطیلی شده است.ذاکر ادامه داد: در حال حاضر نرخ بیکاری در استان آذربایجان غربی نگران کننده است همچنین مشکلات دیگر استان مانند خشک شدن دریاچه ارومیه می باشد که وزرا باید توجه بیشتری داشته باشند.نماینده مردم ارومیه مجلس شورای اسلامی از مسئولان گمرک کشور در خواست کرد که حق و حقوق مرزنشینان را از طریق بازارچه‌های مرزی در نظر بگیرند، چون این بازارچه‌ها در ایام تحریم می‌توانستند کمک دولت باشند بنابراین لازم است مشوق‌هایی برای جلوگیری از مهاجرت ساکنان مرزی دیده شود.
ذاکر ادامه داد: حاشیه نشینی در استان آذربایجان غربی بسیار زیاد است که یکی از دلایل آن عدم رسیدگی به مرز نشینان است، چون کار مرزنشینی فعالیت اقتصادی است و این‌ها می‌توانستند تا ۵۰ هزار دلار فعالیت مرزی داشته باشند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۰ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۹:۳۰ ق.ظ

دیدگاه


هفت − = 0