مديرکل کار و رفاه اجتماعي استان:

نرخ بیکاری تحصیل‌کرده‌ها در آذربایجان غربی از ۱۸ درصد گذشت

نرخ بیکاری تحصیل‌کرده‌ها در آذربایجان غربی از ۱۸ درصد گذشت

گروه خبر:مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکارن تحصیل‌کرده در سال ۱۳۹۵ در استان ۱۸٫۶ درصد ثبت شده که در سطح کشور ۲۰٫۴ درصد است. رضا نقی زاده با اشاره به اهمیت نرخ بیکاری اظهار داشت: مهم‌ترین راه‌کارهای کاهش نرخ بیکاری در آذربایجان غربی رونق دادن به بخش صنعت و خدمات از طریق تسهیلات کم‌بهره و تسهیل مسیر کسب‌وکارهای جدید و ارائه مشاوره‌های فنی به واحدهای اقتصادی است.
وی با اشاره به نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان گفت: بر اساس آمار ارائه‌شده از سوی مرکز آمار ایران نرخ بیکارن تحصیل‌کرده در سال ۱۳۹۵ در استان ۱۸٫۶ درصد بوده که در سطح کشور۲۰٫۴ درصد است.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت با اشاره به سیاست‌های کاهش نرخ بیکاری در آذربایجان غربی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در اجرای سیاست‌های ایجاد اشتغال و تحرک بخشی و رونق بازار تولید، برنامه پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری را از سال ۱۳۹۶ در دست اجرا دارد.
وی خاطرنشان شد: این تسهیلات در سال جدید نیز پرداخت خواهد شد که امید می‌رود سبب رونق اقتصادی روستاها و به‌تبع آن استان‌ها باشد.
وی با اشاره به اهمیت تلاش‌ها برای کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در استان گفت: در سال ۹۶ بالغ‌بر یک صد و ۱۰ جلسه در راستای توسعه اشتغال فراگیر و روستایی برگزارشده و در سال جدید نزدیک به ۲۱ جلسه در فروردین‌ماه برگزارشده است.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت با اشاره به موانع اجرایی گفت: از مشکلات پیش رو می‌توان به عدم تسریع در مورد مدت‌زمان بازپرداخت اقساط اشتغال فراگیر، عدم پرداخت یارانه تسهیلات در سال نخست اجرای طرح در اشغال فراگیر و نرخ بالای سود تسهیلات در طرح‌های اولویت‌دار اشتغال فراگیر اشاره کرد.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم ، وی با اشاره راه‌کارهای پیشنهادی برای تسریع انجام این طرح‌ها افزود: پرداخت یارانه تسهیلات پس از اطمینان در خصوص اجرایی شدن طرح و ترجیحاً در سال نخست به‌منظور تشویق کارآفرینان برای اجرایی کردن طرح‌هایشان می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۶ ق.ظ

دیدگاه


+ 2 = یازده