نخستین پارک طبیعت گردشگری روستایی در آذربایجان غربی ایجاد شد

نخستین پارک طبیعت گردشگری روستایی در آذربایجان غربی ایجاد شد

آراز آذربایجان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از ایجاد نخستین پارک طبیعت گردشگری روستایی استان در نقده خبر داد.
جلیل جباری با بیان اینکه موافقت اصولی برای ایجاد این پارک صادر شده و اقدامات لازم برای اجرای این طرح نیز در دست اقدام است، افزود: حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در این طرح برابر با ۱۱۱ هزار و ۷۸۰ میلیون ریال است.
وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این طرح برای ۹ نفر اشتغال ایجاد شود و این طرح مقدمه‌ای برای انجام سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در این حوزه باشد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تاکید کرد: در پارک‌های طبیعت گردشگری روستایی مراکز اقامتی، تفریحی و گردشگری با الگوگیری از طرح‌های سنتی روستایی و عشایری ساخته می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با اشاره به به ثبت ملی ۱۰ اثر طبیعی استان اظهار کرد: این استان در سه سال اخیر اقدامات بسیار اثرگذاری برای ثبت آثار طبیعی در ردیف آثار ملی انجام داده و زندان سلیمان، نبی کندی، چملی گول و زندان برنجه تکاب و سوله دوکل ارومیه جزو آثار ثبت شده استان در ردیف آثار ملی است.
وی با بیان اینکه در ماه‌های گذشته هم چشمه “شور سو”در چایپاره و ” قینرجه” تکاب واجد ارزش ثبت شناخته شده، اضافه کرد: سه مورد دیگر نیز در حال طی مراحل ثبت هستند که مجاز به ذکر نام آنها تا پایان ثبت اثر نیستیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی و طبیعی استان تا کنون اعم از منقول و غیر منقول در ردیف آثار ملی به ثبت رسیده‌اند.
تاکنون یک هزار و ۷۰۰ اثر از آثار تاریخی، طبیعی و معنوی استان در ردیف آثار ملی و ۲ اثر تخت سلیمان تکاب و قره کلیسای چالدران نیز در ردیف آثار جهانی به ثبت رسیده است که آذربایجان غربی از این حیث در رتبه هفتم تا هشتم کشور قرار دارد.
بازار ارومیه، بازار خوی، بنای سه گنبد ارومیه، مساجد جامع شهرهای استان، دژ بسطام، عمارت باغچه جوق ماکو، تپه تاریخی حسنلوی نقده و مقبره شمس تبریزی در خوی از جمله صدها آثار تاریخی ثبت شده موجود در ردیف آثار ملی در آذربایجان غربی است.
کد خبر

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۲ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۳:۳۸ ب.ظ

دیدگاه


نُه + 4 =