- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

نخستین عملیات اعزام بیمار با اورژانس هوایی در تکاب انجام شد

Posted By admin On دی ۲۲, ۱۳۹۷ @ ۱:۰۹ ب.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه,تکاب | No Comments

آرازآذربایجان– سرپرست مرکز فوریت های پزشکی تکاب با اشاره به اینکه زمینه اعزام بیماران بدحال این شهرستان از طریق بالگرد به نزدیک ترین مراکز درمانی فراهم شده است، گفت: یک بیمار اورژانسی و بدحال این شهرستان با بالگرد امداد هوایی به استان زنجان اعزام شد.
سعید امیدی افزود: ظهر روز گذشته مرد ۳۸ ساله از اهالی تکاب بر اثر بی احتیاطی در استفاده از خودرو شخصی دچار حادثه شده و از ناحیه لگن دچار شکستی شده بود که به بیمارستان شهدای تکاب منتقل شد.
وی بیان کرد: پزشکان مرکز اورژانس تکاب وضعیت جسمی این بیمار را به علت خونریزی شدید وخیم اعلام کردند و بر اساس نظر کمیته تشخیص، اعزام جاده ای وی ممکن و میسر نبود.
امیدی ادامه داد: پس از تشخیص پزشکان و کادر درمانی اورژانس تکاب مبنی بر اعزام سریع بیمار به مراکز درمانی مجهز و با توجه به طولانی بودن مسیر و سخت گذر بودن جاده، بالگرد اورژانس هوایی و هوانیروز ارتش استان زنجان به تکاب اعزام شد و بیمار بدحال را با خدمات امداد هوایی به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان منتقل کرد.
سرپرست مرکز فوریت های پزشکی تکاب اضافه کرد: با توجه به وضعیت وخیم بیمار، اعزام زمینی، خطرهایی برای این بیمار اورژانسی داشت و این مرکز به درخواست اعزام بالگرد از مرکز امداد هوایی استان زنجان ناگزیر شد.
امیدی با اشاره به موفقیت نخستین عملیات اعزام و امداد هوایی بیماران اورژانسی در تکاب گفت: ارایه خدمات امداد هوایی دستاورد و خدمت جدیدی در بخش درمان تکاب به شمار می رود که راه اندازی آن، امکانات و سطح درمانی در این شهرستان را ارتقا داده است.
وی با بیان اینکه زیرساخت های فعالیت امداد هوایی و فرود و پرواز بالگرد اورژانس هوایی زنجان در تکاب مهیا شده افزود: با توجه به سخت گذر بودن منطقه و دور بودن راه های دسترسی این شهرستان به مراکز استان های همجوار، ارایه خدمات امداد هوایی در تکاب از مهمترین نیازهای بخش درمان این شهرستان است.
با اقدامات و هماهنگی های انجام شده با دانشگاه های علوم پزشکی آذربایجان غربی و زنجان، تکاب زیرپوشش خدمات اورژانس هوایی این استان قرار گرفته است.
تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در منطقه ای کوهستانی در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای جاده های سخت گذر است و با توجه به فاصله ۳۳۰ کیلومتری این شهرستان با مرکز آذربایجان غربی(ارومیه)، انتقال و اعزام بیماران اورژانسی برای دریافت خدمات درمانی به صورت زمینی مدت زمان زیادی را طلب می کند.
تکاب در فاصله ۲۳۰ کیلومتری زنجان واقع شده و با توجه به وضعیت مطلوب تر راه های دسترسی تکاب و زنجان هم اینک نیز بسیاری از شهروندان برای انجام امور درمانی خود به این شهر مراجعه می کنند.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%86%d8%ae%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%86-%d8%b9%d9%85%d9%84%db%8c%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d8%b9%d8%b2%d8%a7%d9%85-%d8%a8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d9%88%d8%b1%da%98%d8%a7%d9%86%d8%b3-%d9%87/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.