نخستین جشنواره ملی گردشگری و پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در ارومیه آغاز به کار کرد

نخستین جشنواره ملی گردشگری و پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در ارومیه آغاز به کار کرد

آرازآذربایجان-نخستین جشنواره ملی گردشگری و پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در ارومیه آغاز به کار کرد.
جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در آیین افتتاح نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی گردشگری و پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی آذربایجان غربی که در پارک جنگلی ارومیه برپاست با ابراز خرسندی از میزبانی آذربایجان غربی و مردم خونگرم ارومیه دراین نمایشگاه و جشنواره‌ تصریح کرد: برگزاری جشنواره و فستیوال هایی از این قبیل در معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل های آذربایجان غربی،به عنوان استانی با ۱۶۰۰ اثر ملی و دو اثر جهانی ثبت شده دارد ظرفیت بی بدیلی می توان دانست تاکمبودهای دوره های قبل را از طریق این جشنواره‌ها با معرفی پتانسیل های استان در حوزه های مختلف جبران کرد.
جباری با بیان اینکه برگزاری این جشنواره ها و نمایشگاه برای معرفی قابلیت های استان و توسعه گردشگری داخلی بسیار موثر است گفت: میراث فرهنگی استان برنامه های متنوعی از طریق اعزام سفیران گردشگری آذربایجان غربی برای معرفی ظرفیت‌های استان، آموزش فعالان گردشگری، برگزاری شب فرهنگی در برج میلاد، تولید محتوا فیلم و مستند برای معرفی ظرفیت های گردشگری شهرستان های استان و راه اندازی پورتال جامع گردشگری درصدد رونق بیش از پیش صنعت گردشگری استان و معرفی پتانسیل های آذربایجان غربی به سراسر کشور است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از جمله الزامات گردشگری را افزایش سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: با افزایش مراکز اقامتی، گسترش موزه ها و توسعه مراکز سرگرمی میتواند درآمد سرشاری را با جذب توریست برای صنوف مختلف فراهم کرد.
جباری با اشاره به اقامتگاههای بوم گردی در استان و ظرفیت بی بدیل این اماکن برای توسعه گردشگری استان اظهار کرد: ۷ واحد اقامتگاه بوم گردی در روستای استان ایجاد شده که این واحدهای بوم گردی با ظرفیت روزانه ۷۰ نفر اماده ارائه خدمات به مسافرین تابستانی است.
وی ادامه داد: در راستای توسعه اقامتگاه های بوم گردی ۵ اقامتگاه بومـگردی جدید در استان امسال افتتاح می شود.
جباری با بیان اینکه نمایشگاه پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در ۱۴۰ غرفه برپاست و انواع محصولات و صنایع دست ساز استانهای مختلف عرضه می شود افزود: این نمایشگاه از ۲۹مرداد آغاز و تا دوم شهریور برای علاقه مندان برپا است.
درحاشیه این مراسم از مجموعه مستند “سرزمین زیبایی های آذربایجان غربی” که در قالب معرفی جاذبه های تاریخی،گردشگری، زیستی و طبیعی ۷ شهرستان آذربایجان غربی از جمله ارومیه، تکاب، ماکو، مهاباد، سردشت، پیرانشهر و خوی طی ۳ماه تهیه شده بود رونمایی شد.
**صنعت گردشگری در آذربایجان غربی سیستماتیک توسعه یابد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: صنعت گردشگری در استان سیستماتیک توسعه یابد .
وی با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری نیازمند تامین زیرساخت های لازم و تحول در نگرش و رفتار اقشار مختلف مردمی است تصریح کرد: رفتار و عملکرد تمامی اقشار از راننده اتوبوس و تاکسی تا مسئولان رده بالا در رونق گردشگری موثر است لذا برای رونق و توسعه این صنعت در استان لازم است همه تلاش کنند و سیستماتیک وارد عمل شویم.
وی برگزاری چنین جشنواره هایی را فرصت مغتنمی برای معرفی ظرفیت ها و قابلیت های استان عنوان کرد و گفت: آذربایجان غربی از ظرفیت های بی بدیل تاریخی، طبیعی و تنوع قومی جهت توسعه صنعت گردشگری برخوردار است .
حسینی با تاکید بر حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران در بخش های مختلف در استان اظهار کرد: تمامی امکانات در اختیار سرمایه گذاران در استان گذاشته می شود .
وی با اشاره به لزوم رونق فضای کسب و کار و نقش آن در توسعه منطقه افزود: طی برنامه ریزی انجام شده آذربایجان غربی باید در سه سال آینده جزو ۵ استان برتر در حوزه کسب و کار باشد .

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۹ ق.ظ

دیدگاه


7 − شش =