نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:

نجات دریاچه ارومیه نیازمند اقدامی سریع تر است

نجات دریاچه ارومیه نیازمند اقدامی  سریع تر است

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای نجات دریاچه ارومیه از مرگ حتمی به اقدامی جدی، فوری و سریع تر نیازمند هستیم.
نادر قاضی پور در گفت و گوی اختصاصی افزود: امروز باید از زمان نهایت استفاده را بکنیم و با سرعت تمام و ارائه بهترین راه حلها جلوی مرگ دریاچه ارومیه را بگیریم.وی اظهار کرد: بیماری دریاچه ارومیه شدت گرفته و هم اکنون نگین آذربایجان در وضعیت بسیار بدی به سر می برد.وی گفت: میزان خشکی دریاچه ارومیه به ۹۷ درصد رسیده و این رقم، زنگ خطر بزرگی برای مرگ دریاچه است.
وی اضافه کرد: حرکت کند و لاک پشتی مردم و مسئولان، بی نتیجه بودن راهکارهای ارائه شده همچنین عدم همکاری سایر استانها با آذربایجان غربی، بحران دریاچه را مضاعف کرده و هر روز مرگ آن را نزدیکتر کرده است.
این نماینده مجلس با انتقاد از عملی نشدن شعارهای مطرح شده برای نجات دریاچه در گذشته، همچنین عدم انتقال آب از حوزه های مورد نظر و مانع تراشی های استانهای همجوار افزود: با شعار و برگزاری سمینارهای مختلف نمی توان دریاچه را نجات داد، دریاچه ارومیه همانند بیماری است که نبضش کند می زند و غفلت ما حوادث شومی را موجب خواهد شد.
وی گفت: با توجه به شتاب بیشتر خشکی دریاچه ارومیه باید با یک عزم ملی و استفاده از تمام امکانات و کارشناسان بین المللی جلوی نابودی دریاچه را بگیریم.
وی افزود: راهکارهای ارائه شده برای نجات دریاچه هنوز جامه عمل نپوشیده و بعضی از این راهکارها قربانی مانع تراشی استانهای دیگر شده و برخی دیگر نیز در میان غفلت مسئولان ناپدید شده اند.قاضی پور با انتقاد از بی تفاوتی نمایندگان سایر استانها برای نجات دریاچه و بیان مطالب مغرضانه و دور از منطق افزود: ملت ما باید بداند دریاچه ارومیه متعلق به تمام ملت ایران و حتی کشورهای همجوار است و پیامدهای خشک شدن آن گریبانگیر همه خواهد شد حتی کسانی که با بی اعتنایی از کنار این مساله می گذرند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۴ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۰۴ ق.ظ

دیدگاه


6 + = سیزده