نماينده مردم اروميه در مجلس:

نجات دریاچه ارومیه منتظر اقدام عملی دولت است

نجات دریاچه ارومیه منتظر اقدام عملی دولت است

گروه خبر :عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور به استان آذربایجان غربی گفت: دریاچه ارومیه منتظر اقدام عملی دولت است، از دولت تدبیر و امید انتظار می‌رود به اختصاصی‌ترین قول ریاست جمهوری در سفر انتخاباتی و تبلیغاتی به ارومیه اهتمام بیشتری به خرج دهد.
جواد جهانگیرزاده در جلسه علنی در نطق میان دستور خود در مجلس، گفت: مردم و مسئولان آذربایجان غربی منتظر حضور رئیس جمهور و هیأت دولت در استان هستند، گزارشات متناقض درباره دریاچه ارومیه با واقعیت‌های موجود ناهمخوان بوده و طی چند هفته گذشته بادهای همراه با ذرات نمک مردم را به ویژه در کناره‌های دریاچه نگران تر کرده است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، افزود: از دولت تدبیر و امید انتظار می‌رود به اختصاصی‌ترین قول ریاست جمهوری در سفر انتخاباتی و تبلیغاتی به ارومیه اهتمام بیشتری به خرج دهد. ایشان در آن سفر گفت دریاچه را به هر قیمتی احیا می‌کنیم، در حالی که اگر تعلل شود نه تنها فرصت جبران را از دست می‌دهیم بلکه هزینه و انرژی احیا افزایش می‌یابد.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با ابراز تأسف نسبت به درگذشت علی اکبر آقایی نماینده سلماس،‌ گفت: یاد و نام مرحوم آقایی با تلاش آگاهانه و بدون منت ایشان در خاطر مردم آذربایجان غربی جاوید خواهد ماند.جهانگیرزاده با تبریک سالروز تشکیل شوراهای شهر و روستا اظهارکرد: همه ساله در اردیبهشت ماه دو قشر تلاش‌گر و خدوم معلم و کارگر مورد تکریم قرار می‌گیرند، اینها دو ذخیره ارزشمند کشور هستند که انتظار می‌رود مجلس و دولت بتوانند حداقل نیازهای آنها را تأمین کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ابراز تأسف از تعرض عربستان به یمن، گفت: آیا این حرکت در تبعیت از آمریکایی‌هاست که باعنوان توسعه دموکراسی هزاران کیلومتر دورتر از سرزمین خویش و با لشکرکشی و هزینه‌های نجومی در ویتنام، افغانستان و عراق رخ داد؟ آیا در عربستان امری ذهنی به نام دموکراسی وجود دارد که آنها به دنبال توسعه آن به همسایگان باشند و آیا از جانب یمن تعرضی به عربستان صورت گرفته بود؟
وی ادامه داد: حداکثر حرف عربستان این است که یمن دستور آنها درباره اداره حاکمیت خویش را نپذیرفته است، آیا رئیس‌جمهور یک کشور را باید مردم آن کشور انتخاب کنند و یا همسایه مرفه و پرقدرت آن؟ انتظار می‌رفت علی‌رغم نداشتن توجیه لشکرکشی نظامی عربستان این رژیم حداقل‌های رفتار یک کشور مسلمان را رعایت می‌کرد. آنها برج مراقبت و باند فرودگاه را برای ممانعت از انتقال غذا و دارو بمباران می‌کنند. ما امیدواریم دنیا چشمان خویش را باز کند و تحلیل‌ها بر مبنای دلارهایی نفتی تنظیم نشود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس، اتمام راه‌آهن ارومیه، آزادراه ارومیه به تبریز،‌ ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهید باکری، بیمارستان ۵۲۰ تختخوابی ارومیه و منطقه ویژه اقتصادی ارومیه را از مطالبات مردم و نمایندگان این شهر عنوان کرد.
وی ضمن قدردانی از شهردار و شورای شهر ارومیه، گفت: امیدواریم با تداوم کارهای جهادی شهرداری بتواند به ادامه نقش اثرگذار و برجسته خود در توسعه ارومیه بپردازد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان تصریح کرد: آنچه در آذربایجان غربی دیده می‌شود انسجام بین کردها و ترک‌ها برای بهبود وضعیت اقتصادی استان و پیشبرد اهداف نظام است. این دو قوم همه همت خویش رابرای انسجام بیشتر و اتحاد انقلابی برای پیشبرد اهداف انقلاب خواهند داشت و امیدواریم روز به روز شاهد توسعه این منطقه از ایران باشیم.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۵:۰۷ ق.ظ

دیدگاه


یک + 7 =