نتیجه بی‌توجهی به اختلاس‌های میلیاردی پرورش سارقان خُرد است

گروه خبر: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از عملکرد وزارت تعاون در شناسایی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر که باعث گسترش سرقت در سطح جامعه شده است تاکیدکردکه بی‌توجهی به اختلاس‌های میلیاردی از دیگر عواملی بود که به پرورش سارقان اموال خُرد منتهی شد.
به گزارش آراز آذربایجان، سید سلمان ذاکر ، در مورد دلیل گسترش دامنه سرقت در سطح جامعه به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی مهم، گفت: قوه قضاییه و دستگاه‌های نظارتی اقدامات موثری در جهت کنترل آسیب‌های اجتماعی به ویژه سرقت انجام می‌دهند، اما آنها معلول هستند در حالیکه ما باید علت بروز این آسیب‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ریشه گسترش جرایمی همچون سرقت به عدم برنامه‌ریزی برای حمایت از اقشار کم‌درآمد برمی‌گردد و اگر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم حل می‌شد، هیچ فردی به دنبال سرقت اموال مردم نمی‌رفت.
وی تصریح کرد: متاسفانه دامنه ارتکاب جرمی همچون سرقت به شدت گسترش یافته و به مرور به سمت عادی شدن این اقدام ناپسند پیش می‌رویم، چرا که مسئولان مربوطه در توزیع اقلام و مایحتاج مردم، افزایش یارانه متناسب با تورم و اشتغال پایدار موفق نبوده‌اند، همچنین اطلاعات و آمار دقیقی از افراد آسیب‌پذیر نداریم.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: افزایش سرقت در شرایطی که مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی جدی مواجه هستند به کوتاهی کردن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر برمی‌گردد، چرا که فقر افراد باعث شده است تا به حریم ناموس و اموال مردم تعدی کنند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دیگر عوامل گسترش دامنه ارتکاب سرقت در سطح جامعه، تاکید کرد: نتیجه بی‌توجهی به اختلاس‌های میلیاردی مسئولان از دیگر مواردی بوده که به پرورش سارقان اموال خُرد منتهی شده است، بنابراین سازمان بازرسی کل کشور، دستگاه‌های امنیتی، سازمان تعزیرات حکومتی و دیوان محاسبات باید هوشمندانه مانع از بروز اختلاس و فساد مالی مسئولان شوند تا بتوان از بروز معضلات اجتماعی و جولان سارقان اموال خُرد در سطح جامعه ممانعت به عمل آورد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۸ ق.ظ

دیدگاه


6 − پنج =