نماينده مردم مهاباد در مجلس:

نبود اشتغال برای جوانان مناطق مرزی چارهای جز قاچاق نمی گذارد

نبود اشتغال برای جوانان مناطق مرزی چارهای جز قاچاق نمی گذارد

گروه خبر: نماینده مردم مهاباد در مجلس با بیان اینکه نبود اشتغال برای جوانان مناطق مرزی چاره ای جز قاچاق نمی¬گذارد گفت: جوانان مناطق مرزی با وجود چنین شرایطی چگونه باید معیشت خود را تامین کنند جز اینکه به کولبری و قاچاق روی بیاورند تا از گرسنگی نمیرند.
جلال محمود زاده با انتقاد از اینکه دولت کولبران را به حال خود رها کرده،افزود : تنها یک درصد قاچاق کالا از طریق معابر کولبری است.
وی با یادآوری اینکه اشتغال جایگزین در مناطق مرزی وجود ندارد و اغلب جوانان بیکار هستند، تصریح کرد: جوانان مناطق مرزی با وجود چنین شرایطی چگونه باید معیشت خود را تامین کنند جز اینکه به کولبری و قاچاق روی بیاورند تا از گرسنگی نمیرند.نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی از بی توجهی دولت نسبت به ساماندهی کولبران انتقاد کرد و افزود: هر چند قرار بود شرکتی برای کولبران تاسیس تا واردات کالا به صورت قانونی انجام شود و درآمد آن به کولبران اختصاص یابد و از سویی تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گیرند اما متاسفانه تنها ۱۵ هزار کولبر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و مابقی به فراموشی سپرده شدند البته پس از مدتی کولبران بیمه شده را از پوشش بیمه خارج کردند.
وی با انتقاد از اینکه دولت کولبران را به حال خود رها کرده است، تصریح کرد: کولبران به دلیل عدم حمایت دولت، از مسیرهای رسمی کولبری نمی‌کنند بلکه از مسیرهای خطرناک این کار را انجام می‌دهند که در این مسیر کشته و یا زخمی می‌شوند.عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به گونه ای که روزانه در مناطق کردنشین و مرزی به طور متوسط ۳ تا ۴ کولبر زخمی و کشته می شوند.محمودزاده با تاکید بر اینکه دولت باید فکری به حال کولبران کند، گفت: اشتغال جایگزین برای کولبران باید در دستور کار دولت قرار گیرد و یا معابر رسمی را تعریف کند تا کولبران بتوانند از مسیرهای قانونی معیشت خود و خانواده‌هایشان را تامین کنند.
نماینده مردم مهاباد در مجلس دهم با تاکید بر اینکه تنها یک درصد قاچاق کالا از طریق معابر کولبری است، گفت: ۹۹ درصد قاچاق از طریق اسکله‌ها، گمرکات و مناطق ویژه اقتصادی و تجاری به صورت رسمی و غیررسمی انجام می‌شود که در این رابطه نیاز است دولت به جای مبارزه با کولبران، قاچاق را به درستی مدیریت کند.نماینده مردم مهاباد در مجلس با تاکید بر اینکه به جای کشتار اسب‌های قاچاقچیان و کولبران باید با قاچاق کالا به شیوه درست مبارزه شود، گفت: کشتار اسب‌ها پاک کردن صورت مساله است. همچنین جلال محمود زاده با انتقاد از تداوم کشتن اسب های کولبران و قاچاقیان، گفت: این اقدام تبعات اجتماعی، امنیتی و بهداشتی را به دنبال دارد و از نظر اخلاقی و انسانی درست نیست.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشتار اسب های کولبران در شأن فرهنگ ما نیست و بازتاب منفی جهانی دارد، افزود: رها شدن لاشه‌های اسب‌ها ممکن است شیوع برخی بیماری‌ها را در پی داشته باشد و همچنین منجر به آلودگی آب و تخریب محیط زیست شود و نباید با چنین اقدامی وجهه کشورمان را در دنیا تخریب کرد.
وی با بیان اینکه از اسب های کولبران می توان کاربری های زیادی داشته باشیم، ادامه داد: از آنها می توان برای کشاورزی، حمل گندم و محصولات و همچنین توسعه گردشگری استفاده کرد و از سویی به مزایده و فروش گذاشت.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی به جای کشتار اسب های قاچاقچیان و کولبران باید با قاچاق کالا به شیوه درست مبارزه کند، گفت: قاچاق باید مدیریت و کولبران ساماندهی شود و به طور قطع کشتار اسب های آنها پاک کردن صورت مساله است و نیاز است نیروی انتظامی از کشتار اسب های بی گناه خودداری کند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۸ ق.ظ

دیدگاه


8 − = چهار