نبرد مدافعان حرم در سرمای استخوان‌سوز سوریه

نبرد مدافعان حرم در سرمای استخوان‌سوز سوریه

سونیا بدیع میاندوآب
گروه گزارش: عضو ستاد پشتیبانی از مدافعان حرم حضرت زینب (س) آذربایجان غربی با اشاره به نبرد مدافعان حرم در سرمای استخوان‌سوز سوریه، گفت: حمایت از ملت سوریه علاوه بر اینکه جنبه تعبدی دارد، تضمین‌کننده مصالح ملی است.
به گزارش آرازآذربایجان، به خاطر دارم که روزی به یک فایل سخنرانی درباره ضرورت دفاع ایران از جبهه مقاومت گوش می‌کردم، که در آن یکی از تئوری‌پردازهای برجسته کشورمان با طعن و طنز با اشاره به شعارهای فتنه‌گران در بحبوحه اغتشاشات سال ۸۸ گفت، آنهایی که شعار می‌دهند »نه غزه نه لبنان« خبر ندارند این یعنی »گور بابای ایران«!
حق مطلب هم این بود کافی است کمی در علوم مدیریتی و حکومتی غوطه‌ور شویم تا اینکه علل دفاع جمهوری اسلامی ایران از جبهه مقاومت را درک کنیم، به این موضوع پی خواهیم برد ملت ایران ضمن دفاع از پابرهنگان و مستضعفان در واقع از مواضع استراتژیک خود در منطقه دفاع می‌کنند.
به طور قطع با کمی مطالعه و بررسی به اهمیت جغرافیای سیاسی عراق و سوریه پی برده و درخواهیم یافت که ایران ضمن دفاع از ملت مظلوم این کشور از عمق مواضع استراتژیک و امنیت ملی خود حراست می‌کند.مطلبی که مقامات استانی به لحاظ حساسیت موقعیت آذربایجان غربی به خاطر مرزی بودن در جلسات و محافل غیررسمی و رسمی این موضوع را بیان می‌کنند که اگر برای ریشه‌کن‌سازی داعش اقدام عاجل نمی‌کردیم باید در خیابان‌های تهران با آنها مقابله می‌شد.
علاوه بر در نظر گرفتن مصالح ملی و میهنی، باید به جنبه تعبدی گام برداشتن در این زمینه به صورت ژرف بنگریم که جلوگیری از اسارت مجدد حضرت زینب کبری (س) و ممانعت از به بند کشیده شدن خاندان عصمت و طهارت (ع) یک تکلیف است که به عنوان واجب کفایی بر دوش مسلمانان گذاشته شده است.
بنابراین خبرنگار ما پیرامون اهمیت کمک‌رسانی به مدافعان حرم حضرت زینب (س) مصاحبه‌ای با بهلول جاهدی عضو ستاد پشتیبانی از مدافعان حرم انجام داده است، که چکیده این گفت‌وگو را اینجا می‌خوانید:
*مدافعان حرم به لباس گرم و پتو نیاز دارند
عضو ستاد پشتیبانی مدافعان حرم حضرت زینب (س) آذربایجان غربی می‌گوید: این ستاد با هدف کمک به مدافعان حرم همچنین مردم جنگ‌زده و بی‌پناه سوریه و برای پشتیبانی از کسانی که در جهت دفاع از ارزش‌های اسلامی مقابل گروه‌های تکفیری ایستاده‌اند، راه‌اندازی شده است.
این مسئول به ضرورت جمع آوری کمک‌های مردمی اعم از نقدی و غیرنقدی مانند تغذیه، پوشاک، پتو و امثال این موارد اشاره می‌کند، به ویژه اینکه در فصل زمستان و سرما هستیم پس لوازم گرمایشی بیشتر مورد نیاز است.
در ادامه از وی درباره صحت تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی سوال می‌کنم که مدافعان حرم در شرایطی دردناک و بین انباشتی از برف به تن نحیف خود پتو پیچانده و اسلحه به دست در سنگرها کمین کرده‌اند که این طور پاسخ می‌‍‌دهد: سوریه کشور سردسیری به حساب نمی‌آید، ولی امسال به دنبال تغییرات جوی برودت و سرمای هوا بیش از حد تصور است، به همین دلیل لباس گرم بیشتر از بقیه وسایل لازم داریم.جاهدی از سرمای استخوان‌سوز برخی مناطق خبر می‌دهد و ادامه می‌دهد: سربازان مقاومت فقط به واسطه ایمان سوز و سرمای شب را تحمل می‌کنند، همچنین امثال من به دلیل برخورداری از تجربه هشت سال دفاع مقدس با هدف استفاده از یافته‌‌های عملی خود جهت کاهش سختی‌ها در کنار جوانان هستیم.
این مسئول به خاطره‌های خود در صحنه‌های مختلف و دوردست هم گریز می‌زند، نقل می‌کند که گاهی برای جلوگیری از یخ زدن خون دستگاهی خاص را روی شریان‌های رزمندگان قرار می‌دادیم، زیرا واقعا مواردی اتفاق افتاده بود که مدافعان در زیر برف مانده و یخ می‌زدند.
وی ادامه می‌دهد: هرچند در سوریه به این شدت سرما وجود ندارد ولی با این همه به کمک‌های پرمهر مردم نیاز جدی احساس می‌شود، زیرا این کمک‌ها علاوه بر رفع نیاز و گرم کردن جسم رزمندگان گرمابخش جان آنها بوده و عزت نفس و امید به آنها می‌دهد.
این سرباز مدافع حرم اشاره‌ای کوتاه به رشادت‌های همراهان و بسیجیان حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی امام جمعه وقت ارومیه در غائله‌های مختلف و سال‌های نخست پیروزی انقلاب اشاره می‌‌کند که هزینه خوراک، پوشاک و تسلیح سربازان را شخص آقای حسنی عهده‌دار شده بود، بدون اینکه منتظر رسیدن مهمات و تجهیزات از طرف دولت باشد.
*کمک‌‌های نقدی راهگشاتر است
طبق گفته وی برای جمع‌آوری کمک‌ نقدی و غیرنقدی اقدام می‌شود ولی هدایای نقدی راهگشاست، زیرا شهروندان اقلام مختلف را از اینجا به بهای گزاف خریداری می‌کنند همچنین انتقال آنها هزینه‌بر است، ولی اگر اقلام موردنیاز در همان منطقه خریداری شود و بین رزمندگان توزیع گردد به مراتب راحت‌ است.
طبق اظهارات جاهدی اگر مردم برای کمک‌های نقدی اقدام کنند به مراتب بهتر است ولی در غیر این صورت با تهیه مواردی که پیش از این عنوان شد همچنین با خریداری ارزاق مختلف مانند برنج، کشمش، روغن و … به یاری سربازان گمنام امام زمان (عج) بشتابند، به طوری که اخیرا چند تن کشمش هدیه شده بود.
*ضرورت همراهی مردم استان برای ارسال کمک به مدافعان قابل‌ انکار نیست
وی درباره اهمیت مشارکت مردم این استان برای کمک‌رسانی به مدافعان حرم نیز معتقد است که مردم ما باید بیش از سایر مناطق پیشتاز باشند زیرا سالیان سال تبعات منفی حضور گروهک‌های تروریستی در مرزها را دیده‌ و درک کرده‌‌اند که چه مشکلات و مصیبت‌هایی به بار می‌آید.
دیده‌اند که دشمن چقدر مدرسه تخریب کرده، مسجد ویران کرده‌، راه‌بندان کرده‌ است همچنین بررسی کنید چقدر از علماء اهل سنت را ترور کرده‌اند.
این سرباز مدافع حرم بر این باور است که این مسائل شاید برای سایر اقشار مردم به ویژه در استان‌های عمقی ایران اسلامی چندان ملموس نباشد ولی مردم استان ما با همه وجود خود این سختی‌ها، رعب و وحشت‌ها را چشیده‌اند، بنابراین باید مشتاق‌تر و پیشتازتر از سایر اقشار باشند تا گروهک‌تروریستی داعش قلع و قمع شود.
این مسئول با تاکید بر اینکه هر گروهک تروریستی به مرزهای یک کشور نزدیک شود باید ملت آن از حاکمیت و امنیت ملی خود دفاع کنند، می‌افزاید: با توجه به اینکه در استان مرزی مستقر هستیم باید کمک‌های‌ ما بیشتر باشد تا امنیت مرزها تهدید نشود که ان شاء الله این طور هم نخواهد شد.
*کلام آخر …
فارغ از اینکه برای عمل به تکالیف الهی باید در راستای دفاع از مردم مظلوم سوریه برخیزیم، با ورق زدن تاریخ قطور انقلاب به صفحه‌هایی خواهیم رسید که در هشت سال دفاع مقدس سوریه و حافظ اسد تنها شخصیتی بود که به صورت تمام قد از ملت ما در مقابل متخ اصم دفاع کرد.هرچند که دشمن تا بن‌ دندان به تجهیزات و تسلیحات نظامی روز مسلح بوده و اهل خدعه است، اما وعده خداوند «یَآ أَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ إِن تَنصُرُواْ اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ‏» حق است و به زودی حلاوت پیروزی را امت حزب الله خواهند چشید.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۶:۱۹ ق.ظ

دیدگاه


× شش = 18