نباید سرنوشت مردم به دست افراد نالایق سپرده شود

گروه خبر: امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: اینکه سرنوشت ۴ ساله مردم را بدون بررسی و صلاحیت به دست افراد نالایق بسپاریم درست نیست.
به گزارش آرازآذربایجان، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه با اشاره به دیدار خصوصی نمایندگان ولی‌فقیه با رهبر معظم انقلاب اسلامی طی هفته گذشته، اظهارداشت: طی دیدار خصوصی که با رهبر داشتیم، ایشان تاکید بر دوری نمایندگان خود از ورود به مصادیق داشتند و فرمودند که محورهای انتخاب نماینده اصلح بیان شود بنابراین هرکس از جانب من در مورد افراد نظر دهد به هیچ وجه درست نیست.
حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه دشمن به دنبال ناامید کردن مردم و جلوگیری از انتخابات پرشور است، ادامه داد: مرحله اول ناامید کردن مردم از حضور در صحنه است، این وسوسه شیطانی دشمنان است و باید در برابر آن توجه و دقت داشته باشیم.
وی یادآور شد: در فتنه ۸۸ با حضور مردم وحشت در دل دشمنان افتاد و در حال عقب‌نشینی بودند که فتنه‌گران اجازه ندادند. امروز هم مسیر جلوگیری از انتخابات پرشور را در پیش گرفته‌اند که باید در برابر آن ایستاد و با حضور گسترده و انتخاب افراد اصلح مشت محکمی بر دهان دشمن بزنیم و اگر اندکی سستی نشان دهیم، دشمن نقشه‌های شوم خود را جای خواهد کرد.
وی با بیان اینکه آلودگی هوای شهرهای بزرگ به معضلی بزرگ تبدیل شده، در ارومیه و شهرهای بزرگ هم باید مسئولان شهری به ویژه شورای شهر و شهرداری فکری به حال شهر کنند افزود: اگر مدیران شهری امروز برای این مشکل فکر جدی نکنند قطعا در آینده شاهد معضل جدی خواهیم بود، یکی از وظایف اصلی شورای شهر تامین سلامت شهروندان است و باید در این خصوص با همراهی متخصصان و اساتید دانشگاه نسبت به تعیین مسیرهای مناسب اقدام کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در ارتباط با انتخابات مجلس یازدهم، مساله اول این است که شورای نگهبان باید نسبت به جلوگیری از ورود افراد بدون صلاحیت مجلس توجه و اهتمام جدی داشته باشد.وی ادامه داد: در تمام ممالک فیلتر وجود دارد و افراد بعد از عبور از فیلتر و بررسی صلاحیت‌ها وارد گود انتخابات می‌شوند، اینکه برخی افراد از نظارت و بررسی صلاحیت‌ها ناراضی هستند جای تعجب دارد.
وی تصریح کرد: اینکه سرنوشت ۴ ساله مردم را بدون بررسی و صلاحیت به دست افراد نالایق بسپاریم درست نیست، بر همین اساس افرادی که دنبال تضعیف شورای نگهبان باشند یا مریض هستند و یا اینکه دشمن نظام و انقلاب هستند.
حجت الاسلام قریشی به برخی مبانی انتخاب اصلح اشاره کرد و ابراز داشت: هشیار باشیم که اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم و افراد عادل متعهد، پاکدامن، دور از رانتخواری، مدیر و لایق را انتخاب کنیم.
وی با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا، ابراز داشت: باید در این شب به موضوع تقرب به ذات الهی و عبادت توجه کنیم، صله ارحام با نیت قصد قربت و دیدار بزرگان با نیت الهی باشد و صله ارحام در دین اسلام از سفارشات مهم است که موجب نیکویی اعمال، افزایش اموال، سهولت در حساب آخرت و دفع بلایا می‌شود.
وی ادامه داد: دقت داشته باشیم که در همنشینی و میهمانی‌ها دچار معصیت نشویم و از مصادیق معصیت نظیر تداخل نامحرمان، غیبت، دروغ و دیگر اعمال دوری کنیم.
خطیب جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: شب یلدا را بهانه کنیم و نسبت به حل مشکل مالی اطرافیان و فامیل اقدام کنیم، در کنار خوشی‌ها و میهمانی‌های مشترک نسبت به رفع مشکل آشنایان هم چاره‌اندیشی کنیم.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۸:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


× 8 = چهل هشت