عضو کميسيون صنايع ومعادن مجلس:

نباید با وجود سیستم قدیمی آموزش و پرورش به‌فکر تولید و صنعت بود

نباید با وجود سیستم قدیمی آموزش و پرورش  به‌فکر تولید و صنعت بود

گروه خبر:عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی، گفت: هر صنعتی از نظر کاربردی عمر محدودی دارد و اگر برخی صنایع فعالیتی نداشته باشند به نفع اقتصاد کشور است. محمدرضا منصوری در خصوص تعطیلی ۱۵ درصدی واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی، اظهار داشت: این آمار شاید بیشتر نیز باشد و حتی برخی زیرساخت‌ها در برخی شهرک‌های صنعتی وجود ندارد.
این نماینده مردم مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه برق مورد نیاز برای دو شیفته شدن برخی واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی وجود ندارد، گفت: هر صنعتی از نظر کاربردی عمر محدودی دارد و اگر برخی صنایع فعالیتی نداشته باشند به نفع اقتصاد کشور است به طور مثال لامپ‌های پر مصرف ۵۰۰وات قدیمی توجیه اقصادی ندارد.
وی با اشاره به اینکه شرکت‌ها می‌تواند با فناوری نو تحت نام شرکت‌های قدیمی فعالیت کنند، اضافه کرد: خیلی نباید نگران تعطیلی یکسری از کارخانه‌ها بود زیرا برخی از آنها توجیه اقتصادی ندارد.
منصوری با بیان اینکه خیلی از صنایع ما زیان‌ده و دولتی هستند، تصریح کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی که ناتوان هستند و توجیه اقتصادی ندارند هرچه زودتر جمع‌آوری شوند به نفع جامعه و کشور است، خیلی از صنایع مواد اولیه و محصول را هدر می‌دهند.
وی ادامه داد: در کشور ما باتوجه به رشد ۵۰۰درصدی قیمت دلار در بحث صادرات ناتوان هستیم، در حالی که قیمت برق در کشور ایران تقریبا رایگان است و هزینه نیروی کار نیز افزایش چشم‌گیری نداشته، در سایر کشورهای جهان در صورت افزایش ۲۰درصدی قیمت دلار حجم صادرات افزایش می‌یابد.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه باید توان‌مندی صنایع کشور ارتقاء یابد و اگر این ارتقاء را در صنایع نداشته باشیم بهتر است فعالیتی نیز نکنیم ، بیان کرد: عوامل ضعف در صادرات مدیریت، تکنولوژی و نیروی انسانی است که اگر در هرکدام از این عوام ضعیف عمل کنیم توان ما را در صادرات کاهش می‌دهد اما متاسفانه ما در هرسه مورد دچار ضعف هستیم که علت آن عدم آموزش کافی است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تا زمانی که این شیوه مطعلق به ۵۰ سال قبل در آموزش و پرورش در جریان است اصلا نباید به فکر صنعت و تولید باشیم، خاطرنشان کرد: ما در خلق تکنولوژی ضعف داریم ؛ عمر تکنولوژی در حال حاضر به ۵ سال کاهش یافته است و بعد از ۵ سال کارایی خود را از دست می‌دهد و دنیا به سمت تخصص حرکت می‌کند./

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۷:۴۶ ق.ظ

دیدگاه


− 4 = پنج