نماينده مردم اروميه در مجلس:

نباید اجازه دهیم تولیدکننده ایرانی در مظلومیت به سر ببرد

نباید اجازه دهیم تولیدکننده ایرانی در مظلومیت به سر ببرد

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نباید اجازه دهیم تولید کننده ایرانی در مظلومیت به سر ببرد و کالاهای خارجی، بازار را به انحصار خود درآورد.
نادر قاضی پور با بیان اینکه ‘همه با هم خرید کالای ایرانی’ شعاری ارزشمند است، افزود: این شعار نباید در مرحله شعار باقی بماند و باید با تدبیرهای مختلف و با عزم همگانی به هر ایرانی فهماند که با خرید هر محصول داخلی یک واحد تولیدی حیات تازه ای می یابد.وی با تاکید بر اینکه خرید محصول ایرانی گام بزرگی در جهت اشتغال زایی در سطح کشور است، اضافه کرد: وقتی یک خودروی ایرانی خریده می شود، به دنبال آن برای یک خانواده ایرانی وضعیت معیشتی بهتری فراهم می شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ایران اسلامی صاحب صنایع ارزشمندی چون فرش، نساجی و صدها صنعت ارزشمند دیگر است، گفت: نباید اجازه دهیم تولید کننده ایرانی در مظلومیت به سر ببرد و کالاهای خارجی، بازار را به انحصار خود درآورد.
قاضی پور با بیان اینکه با خرید فرش خارجی، فرش ایرانی به حاشیه رانده می شود، افزود: خرید فرش های خارجی که با کپی برداری از نقشه های ایرانی بافته شده اند و هیچگونه مرغوبیتی ندارند نا امید کردن تولید کننده ایرانی را به دنبال دارد.
وی در مثالی دیگر به وجود کفش های غیر استاندارد خارجی در بازار اشاره کرد و گفت: این کفش ها به صورت مجاز و همچنین از طریق قاچاق وارد کشور شده و رغبت مردم به این نوع محصولات خارجی گوی سبقت را در اختیار تولید کنندگان خارجی گذاشته است.
نماینده مردم ارومیه در خانه ملت با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها به اقتصاد مقاومتی اشاره کرده و سال ۹۵ را سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نامگذاری کرده اند، افزود: حمایت از کالاهای ایرانی و خرید آنها در حقیقت لبیک گفتن به فرمان رهبری و تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی است.
وی با اشاره به رونق خرید و فروش در روزهای آخر سال گفت: ضروری است تا با تبلیغات مختلف در این فرصت مردم را به سمت خرید کالاهای ایرانی سوق داد.
به گزارش ایرنا، سالیان متمادی است که بازار ایران در سیطره تولید کنندگان خارجی است؛ محصولات کشاورزی نظیر کاهوی چینی، سیب فرانسوی، فلفل ترکیه ای، کفش چینی و ترکیه ای، پارچه های ژاپنی و هزاران محصول خارجی در بازارهای ایرانی خود نمایی می کند.
علاوه بر این قاچاق کالا و عدم توجه به کیفیت کالاهای تولیدی باعث شده است تا استقبال کمتری از خرید تولیدات ایرانی انجام شود.
مردم کشورمان همواره در خریدهای خود جنس خارجی را بر ایرانی ترجیح داده و حتی برخی محصولات خارجی را با وجود نا مرغوب بودن و تنها به علت برخورداری از ظاهر فریبنده آن خریداری کرده اند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۵:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


6 × = پنجاه چهار