نایلکس عامل مهم آلودگی محیط ارومیه

نایلکس عامل مهم آلودگی محیط ارومیه

آراز آذربایجان- رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: امروز نایلکس به صورت گسترده ای در سطح شهر ارومیه به ویژه نانوایی ها توزیع و استفاده می شود و بخش عمده آلودگی هوای محیط و فضای شهر ارومیه به دلیل استفاده از این ماده مضر است.
حسین پناهی در یازدهمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: در حال حاضر استفاده از نایلکس در نانوایی ها موجب ایجاد آلودگی های زیست محیطی شده است و مرکز بهداشت و شورای آرد و نان باید در این خصوص تمهیدات لازم را بیندیشند.
وی اضافه کرد: کیسه های پارچه ای می توانند جایگزین مناسبی برای کیسه های نایلونی باشند که فرهنگ استفاده از آنها باید در بین شهروندان ترویج شود.
وی با اشاره به آلودگی چند روز گذشته شهر ارومیه اظهار کرد: موضوع آلودگی هوای شهر ارومیه یک موضوع مهم و اساسی است که باید تدابیر لازم برای رفع آن از سوی مردم و مسئولان اندیشیده شود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: ایجاد فضای سبز بر روی پشت بام ها و فضاهای خالی که تا به امروز مورد استفاده قرار نگرفته و جمع آوری مواد آلاینده ای که موجب ایجاد آلایندگی های محیط زیستی و هوایی می شود، می تواند نقش بسزایی در ایجاد هوایی پاک برای شهر ارومیه داشته باشد.
به گزارش ایرنا در این جلسه مقرر شد با توجه به مضرات فراوان استفاده از کیسه های نایلکسی و در راستای حفظ محیط زیست ، سلامت و بهداشت شهروندان ، شهرداری ارومیه با هماهنگی اتحادیه آرد و نان شهرستان ارومیه طرح توزیع کیسه های پارچه ای را به صورت پایلوت و آزمایشی در تمامی نانوایی های سطح شهر اجرا کند.
همچنین مقرر شد با توجه به مشکلات ترافیکی، سد معبر در پیاده روها و خیابانها اصلی شهر و اختلال در تردد شهروندان و تضییع حق و حقوق کسبه ساکن در این معابر در نامه ای لزوم جمع آوری غرفه های ایجاد شده طرح تنظیم بازار حداکثر تا ۲۴ ساعت به شهرداری ابلاغ شود و برلزوم هدایت این افراد به بازارهای روز و اجرای محله محوری در محله های کم برخوردار جهت تنظیم بازار در سریع ترین زمان ممکن اقدام شود.
منبع: ایرنا

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۷:۲۹ ق.ظ

دیدگاه


5 − = سه