معاون امور اقتصادي استاندار:

نانوایان آذربایجان غربی حق افزایش قیمت نان را ندارند

نانوایان آذربایجان غربی حق افزایش قیمت نان را ندارند

گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: قیمت نان بر اساس وزن چانه مشخص می شود و نانوایان بدون افزایش وزن چانه حق ندارند قیمت نان را افزایش دهند.
رضا حسینی در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان غربی افزود: نانوایانی که به بهانه فروش نان مخصوص از فروش نان معمولی خودداری کنند، توسط ماموران بازرسی صنعت معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی با آنان برخورد می شود.
وی ادامه داد: فروش اجباری توسط هر صنفی جرم محسوب می شود و ماموران بازرسی با آنان برخورد می کنند.
وی اضافه کرد: تامین خمیر مایه سالم برای پخت نان نیز مورد توجه مسوولان قرار گیرد زیرا در این مورد بحث سلامت جامعه مدنظر است.
وی تاکید کرد: چگونگی توزیع نهاده های دامی در بین تولیدکنندگان نیز باید توسط مسوولان جهاد کشاورزی مورد بررسی و نظارت قرار گیرد و در این خصوص نیز سامانه ای معین شود و بر اساس این سامانه به تولیدکنندگان نهاده توزیع گردد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: راستی آزمایی اولویت این نظارت هاست تا هر تولیدکننده بر اساس خدماتی که دریافت می کند، بر محصول خود در بازار مصرف قیمت گذاری کند.
حسینی اظهار داشت: قیمت فروش مصوب مرغ زنده ۷۲ هزار ریال است اما در حال حاضر این اقلام با قیمت های بالاتر در بازار عرضه می_شود.
وی ادامه داد: باید قیمت پایه ای برای این امر مشخص شود و اگر بالاتر از این قیمت پایه فروشی صورت گرفت، سازمان تعزیرات موظف است با متخلفان برخورد قانونی کند.
وی با اشاره به مسئله دفاتر حمل و نقل فعال در آذربایجان غربی اضافه کرد: باید در مورد هزینه کمیسیونی که دفاتر از حمل کننده بار دریافت می کنند، تجدیدنظر شود.
وی اعلام کرد: باید برای هر کیلو بار هشت هزار ریال حق کمیسیون به دفاتر حمل و نقل بار پرداخت شود و نباید بیش از این قیمت مصوب قیمتی لحاظ شود.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایرنا ، در ادامه این جلسه مقرر شد دستگاه‌های اجرایی تا چند روز آینده نظرها و پیشنهادهای خود را در خصوص تنظیم بازار ماه مبارک رمضان و تعیین قمت پایه برای مرغ زنده ارائه دهند تا تدابیر لازم در این خصوص سنجیده شود.
Arazazarbaijankhabarname@gmail.com

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۹ ق.ظ

دیدگاه


× سه = 18