- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

نارضایتی معیشتی مرزنشینان باعث سیلاب آسیب های اجتماعی به کشور می شود

Posted By admin On مهر ۲۳, ۱۳۹۷ @ ۹:۵۳ ق.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی,پیرانشهر | No Comments

گروه خبر: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بابیان اینکه رییس جمهور به وعده خود در قبال بهبود وضعیت کوله بران عمل کند، گفت: ناراضی بودن مردم مناطق مرزی از فرصتهای اشتغال، بسترهای مهاجرت و سیل ورود آسیبهای اجتماعی به کشور را فراهم می‌کند.
به گزارش آرازآذربایجان ،رسول خضری درباره وضعیت اقتصادی کوله بران درکشور گفت : وضعیت اقتصادی کوله بران برای عدم تحقق وعده‌های دولت در هاله از مشکلات فرو رفته است بنابراین الزامی است که دولت وعده خود را جامعه عمل بپوشاند زیرا بطور حتم این نوع اقدامات دولت، اثرات نامطلوب اجتماعی و فرهنگی در بردارد.
نماینده مردم سردشت وپیرانشهر در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ابلاغ آزادی وارداتی ۱۸۰ کالا برای کوله بران در شرایطی روی زمین مانده است که این افراد توان اقتصادی برای گذران زندگی را ندارند تصریح کرد: متاسفانه اقدامی برای بیمه ورفع مشکلات معیشتی کوله بران در دستور کار قرار نمی‌گیرد.
وی ادامه داد:وضعیت اقتصادی کوله بران بسیار نامناسب است زیرا حتی کارت‌های الکترونیکی کوله بران نیز که مقرر بود در اختیارش قرار بگیرد، بدون حامی به روی زمین مانده است.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر درمجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ورود اقلام اساسی برای کشور توسط کوله بران راهکاری برای کاهش نرخ کالاهای اساسی در کشور تلقی می‌شود تصریح کرد: رییس جمهور به وعده خود در قبال بهبود وضعیت کوله بران عمل کند.
خضری افزود:بسیاری ازمشکلات اجتماعی،اقتصادی وسیاسی پیامد منفی بی توجهی به کوله بران است که بطورحتم گریبان کشور را خواهد گرفت ،مگر اینکه فکر اساسی برای ایجاد فرصتهای اشتغال برای کوله بران درکشور تدارک دیده شود.
خضری افزود: تبادلات تجاری کوله بران ومرزنشینان راهکاری است که می تواند اقتصاد معیشتی منطقه را تامین کنند بنابراین الزامی است که دولت از تمام تمهیدات اقتصادی اش برای رفع این مسائل مدد بگیرد زیرا ناراضی بودن مردم مناطق مرزی از فرصتهای اشتغال، بسترهای مهاجرت رافراهم می‌کند.
عضوکمیسیون اجتماعی مجلس یادآورشد: سیل ورود آسیبهای اجتماعی به کشور با حذف اقتصاد معیشتی کوله بران رقم می‌خورد.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%86%d8%a7%d8%b1%d8%b6%d8%a7%d9%8a%d8%aa%d9%8a-%d9%85%d8%b9%d9%8a%d8%b4%d8%aa%d9%8a-%d9%85%d8%b1%d8%b2%d9%86%d8%b4%d9%8a%d9%86%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%b9%d8%ab-%d8%b3%d9%8a%d9%84%d8%a7%d8%a8/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.