نارضایتی در میان مردم از وضع معیشتی موجود بیداد می کند

نارضایتی در میان مردم از وضع معیشتی موجود بیداد می کند

گروه خبر: نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی گفت : اقتصاد کشور در حال فروپاشی است و نارضایتی در میان مردم از وضع معیشتی و اقتصادی موجود بیداد می¬کند .
به گزارش آرازآذربایجان ، جهانبخش محبی نیا عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه بررسی دو فوریت لایحه تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مخالفت با آن با تاکید بر اینکه فوریتی برای بررسی این لایحه وجود ندارد، گفت: در شرایط فعلی نارضایتی بیداد کرده و پیش داوری های مردم به علت عدم رفاه، بیکاری و گرانی خوش_بینی ها را از آن ها سلب کرده است لزومی به بررسی چنین لوایح بی اهمیتی نیست.
نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس دیگر جایگاه واقعی خود را ندارد، افزود: متاسفانه اقتصاد کشور در حال فروپاشی است از این رو باید بدانیم که رسیدگی به مسائل مهم کشور ضرورت دارد.
وی با تاکید بر اینکه دولت نباید مباحث بی اهمیت را با قید فوریت به مجلس تحمیل کند تصریح کرد: در حال حاضر ارز به ۱۱ هزار تومان رسیده و وضعیت اقتصادی کشور هر روز بدتر می شود بنابراین لزومی برای بررسی لوایحی در خصوص تفکیک وزارتخانه ها وجود ندارد.
محبی نیا ادامه داد: دولت باید فکری برای کاهش آمار بیکاری، اصلاح روابط بین الملل و توقف گرانی ها داشته باشد در غیر این صورت وضعیت از شرایط فعلی نیز بدتر خواهد بود.
وی با بیان اینکه اقتصاد ایران در حال فروپاشی است و بهتر است بعضی‌ها چشم‌شان را باز کنند گفت: تملق بس است، باید واقعیت‌های جامعه را بیان کنیم.
نماینده مردم میاندوآب تأکید کرد: ما از دولت گله‌مندیم که برای تفکیک وزارتخانه کار، رفاه و تأمین اجتماعی لایحه دوفوریتی می‌آورد، در حالیکه این موضوع در رأس نیست و فوریتی ندارد و ما باید این درخواست فوریت را پس بزنیم.
محبی‌نیا با اشاره به اینکه درد ما بیکاری جوانان و رسیدن قیمت ارز به ۱۱ هزار تومان است، تصریح کرد: این مسائل باعث خجالتی و شرمندگی برای همه کسانی است که ادعای اداره کشور را دارند، اما به فکر مردم نیستند.
وی افزود: آقای رئیس جمهور و هیئت دولت بهتر است برای اصلاح روابط بین‌الملل، حل بیکاری جوانان و بهبود معیشت مردم فوریت بیاورید و درد مردم را بشنوید که به ستوه آمده‌اند.محبی‌نیا در پایان خاطرنشان کرد: درود به مجلسی که به فکر مردم است و مرگ بر افرادی که زندگی را بر مردم حرام کرده‌اند و برای آنان گرفتاری ایجاد کرده‌اند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نمایندگان برای کمک به مردم باید از بررسی چنین لوایحی آن هم با قید دو فوریت بپرهیزند./
همچنین مهرداد بائوج لاهوتی نیز در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی دو فوریت لایحه تشکیل وزارتخانه های رفاه و تامین اجتماعی و همچنین کار و تعاون در مخالفت با این لایحه با بیان اینکه اکنون زمان بررسی به چنین موضوعاتی نیست، گفت: تفکیک وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی زمان بر بوده و هزینه های گزاف بر دوش کشور می گذارد.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اکنون دولت باید برای مشکلات اقتصادی مردم گام بردارد، افزود: وزارتخانه ای که زمانی با استدلال های کارشناسی ادغام شده اکنون درخواست تفکیک آن داده می شود در حالی که چنین اقداماتی دوباره کاری است. وی با بیان اینکه رفاه اجتماعی متعلق و وابسته به وزارت کار و تعاون است، تصریح کرد: این وزارتخانه از وظایف مشابه کارآفرینی برخوردار بوده و تفکیک آن ممکن نیست.
بائوج لاهوتی با تاکید بر اینکه طبق پیش بینی دولت و مرکز پژوهش ها تفکیک این وزارتخانه ۲٫۵ تا ۳ سال زمان نیاز دارد، گفت: شاید ساختمان های این وزارتخانه تفکیک شود اما تعیین تکلیف کارکنان آن زمان بر است.عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در شرایط حساس اقتصادی کشور دولت باید به کارهای ضروری_تر بپردازد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۷ ق.ظ

دیدگاه


× هفت = 21