میزان صادرات کالاهای آذربایجان غربی به ۱.۵ میلیون تن رسید

میزان صادرات کالاهای آذربایجان غربی به ۱.۵ میلیون تن رسید

آراز آذربایجان – ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون یک میلیون و ۵۵۵ هزار تن کالا از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شد.
توحید آذربد در آئین تودیع و معارفه مدیرکل گمرک بازرگان با بیان اینکه ارزش ریالی این میزان صادرات ۹۹۸ میلیون دلار برآورد می‌شود اظهارکرد: بیشتر کالاهای صادراتی آهن آلات، کنسانتره، میوه و آب میوه بوده است که به کشورهای ترکیه، عراق و افغانستان صادر شده است.
وی با بیان اینکه گمرک بازرگان به عنوان بزرگترین مرز زمینی کشور به شمار می‌رود، افزود: در این مدت بیش از ۴ میلیارد دلار صادرات گمرکات دیگر از مرز بازرگان خارج شده که نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد افزایش داشته است.
آذربد با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا شاهد کاهش میزان مجموع صادرات از گمرکات استان هستیم، عنوان کرد: برای جبران کاهش صادرات از استان نسبت به سال‌های گذشته مشوق‌ها و اقدامات حمایتی از سوی گمرک جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد.
ناظر گمرکات آذربایجان غربی در خصوص اقدامات انجام گرفته به عنوان مشوق‌های صادراتی گفت: انبار اختصاصی، انبارهای عمومی، جوایز صادراتی، ارزیابی در محل؛ ضمانت نامه بانکی، ترخیص نسیه، و … مشوق‌های صادراتی برای رونق اقصادی در استان است.
وی با بیان اینکه تعامل و همکاری تمامی مسئولین شهرستانی می‌تواند به ارتقا جایگاه گمرک بازرگان به عنوان مهمترین و استراتژی ترین مرز زمینی کشور کمک نماید اظهار کرد: در شرایط کنونی و تحریم‌های اقتصادی، گمرک بازرگان می‌تواند با ایجاد روابط کاری مناسب با طرف مقابل، بهره برداری حداکثری از منابع و امکانات و همچنین تدوین سازکار های قانونی، شرایط مطلوبی را برای تجار، بازرگانان و فعالین اقتصادی فراهم آورد.
امام جمعه ماکو نیز در این مراسم گفت: کارکنان گمرک به عنوان مرزبانان اقتصادی کشور، نبض تبنده اقتصاد به شمار می‌روند و باید به رسالت خود به درستی عمل کنند.
حجت الاسلام سید محمد هاشمی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران همه تابع یک قانون هستند و اجرای قوانین نباید سلیقه‌ای باشد، تسهیل در داد و ستد را خواستار شد.
سرپرست فرماندار ماکو نیز در این دیدار با تبریک انتصاب بازگیر بر لزوم تقویت روابط گمرک بازرگان با گمرک گوربلاغ ترکیه تاکید کرد و گفت: روابط مطلوب مسئولان دو طرف می‌تواند منجر به تسهیل عبور و مرور و رضایت مندی فعالین اقتصادی دو کشور شود.
در ادامه مجتبی بازگیر به عنوان سرپرست جدید گمرک بازرگان معرفی و از خدمات صادق نامدار مدیرکل قبلی قدردانی شد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۹ ب.ظ

دیدگاه


+ 5 = شش