معاون وزير بهداشت در سفربه استان:

موقعیت مرزی آذربایجان غربی ظرفیت ارزشمندی برای گذر از تحریم ها است

موقعیت مرزی آذربایجان غربی ظرفیت ارزشمندی برای گذر از تحریم ها است

گروه خبر: معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و داروی کشور استفاده از ظرفیت استان های مرزی و افزایش میزان تبادلات از این طریق را بهترین راه برای گذر از تحریم ها عنوان کرد.
به گزارش آراز آذربایجان ،دکتر غلامرضا اصغری در چهاردهمین اجلاس مدیران نظارت بر مواد غذایی کشور در ارومیه با بیان اینکه استان‌های مرزی ظرفیتی برای گذر از تحریم‌ها و مشکلات ناشی از آن به شمار می_روند افزود: در شرایط اقتصادی کشور و افزایش تحریم ها می‌توان از ظرفیت استان‌های مرزی برای واردات دارو و مواد غذایی بهره برد که آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با سه کشور خارجی می تواند پیشتاز باشد.
وی تاکید کرد: در این راستا مسئولین دانشگاه علوم پزشکی، غذا و دارو و سایر مسئولین حوزه بهداشت برای نظارت بر واردات محصولات غذایی و دارویی خارجی از مرز نظارت بیشتری داشته و زمینه افزایش میزان تبادلات را فراهم کنند.
اصغری در ادامه با بیان اینکه در نیمه دوم سال به دلیل تشدید تحریم ها شرایط اقتصادی بیش از شرایط کنونی سخت و دشوار خواهد شد عنوان کرد: تحریم ها در راستای جنگ اقتصادی دشمنان نظام علیه کشورمان ایجاد شده و شرایط سختی ایجاد کرده که همه مسئولین باید با همت مضاعف خود برای عبور از این بحران تلاش کنند.اصغری عنوان کرد: تحریم ها با هدف بی_اعتمادی و نارضایتی مردم از نظام و حاکمیت صورت می گیرد تا مسئولان را به تن دادن برای مذاکرات باب میل غرب سوق دهد که لزوم هوشیاری مردم در این خصوص را طلب می کند.
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در زمینه تامین داروی مورد نیاز، با توجه به تحریم فعالیت هایی از ماه های گذشته آغاز شده است گفت: به مردم اطمینان می دهیم مشکل خاص دارویی نداشته باشند چرا که در بحث تولید دارو و اقلام پزشکی کارهای خوبی در کشور آغاز شده است.
اجلاس مدیران نظارت بر مواد غذایی کشور به مدت دو روز در هتل پارک ارومیه در حال برگزاری است.
۳۰ درصد لوازم آرایشی و بهداشتی مغازه¬ها در ارومیه قاچاق است
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد از لوازم آرایشی و بهداشتی مغازه های ارومیه قاچاق است.جلال غفارزاده در این اجلاس با بیان اینکه کشور به خصوص استان البرز ظرفیت بالایی در زمینه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی دارد افزود: این در حالی است که بر اساس بررسی های صورت گرفته ۷۰ الی ۸۰ درصد از مغازه های این استان از لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق پر شده اند.وی ادامه داد: بر اساس تحقیق صورت گرفته با وجود اینکه آذربایجان غربی با سه کشور مرز مشترک دارد اما تنها ۲۵ الی ۳۰ درصد لوازم آرایشی و بهداشتی مغازه ها کالای قاچاق است.
غفارزاده با بیان اینکه دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز به صورت وسیع از این کشورها وارد ‌شده است افزود: لوازم آرایشی و بهداشتی ناسالم و قاچاق، خطرات جبران ناپذیری بر سلامت مردم دارد به طوری که مضرات استفاده از این لوازم به دلیل استمرار در مصرف روزانه، می‌تواند به مراتب بیشتر از داروهای قاچاق، سلامت مردم را تهدید کند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه ۴۰ شرکت توزیع دارو در آذربایجان غربی داریم گفت: این در حالی است که هم اکنون در شبکه توزیع اقلام سلامت محور با مشکل مواجه هستیم.
غفارزاده با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۵۷ واحد دارای پروانه بهداشتی در استان وجود دارد عنوان کرد: یک سوم این واحدها معادل ۱۵۰ واحد فعال است.وی از ساماندهی واحدهای سنتی تولید نقل و حلوا در استان نیز خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر از ?? واحد در حال بهره برداری که دارای شناسنامه هستند ۱۷ واحد در زمینه نقل و حلوا فعالیت می کنند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: برای جلوگیری از تخلفات و اتفاقات ناشی از تخلف، بازدیدهای مستمر از کارگاه ها و مراکز پخش در دستور کار است.
وی افزود: در سال گذشته، از ۹۹۵ مرکزعرضه لوازم آرایشی و بهداشتی بیش از ۱۱۰۰ بازدید صورت گرفته که ۲۲۷ پرونده به مراجع قضایی ارسال شده است.
وی ادامه داد: از ۴۱ شرکت پخش استان، ۵۲ بار بازدید صورت گرفته که ۲۴ اخطار و اقدام قضایی بخاطر تخلف ها به آنها داده شده است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۳ ق.ظ

دیدگاه


4 + = شش