مديرکل آموزش و پرورش استان:

موضوع حادثه رخ داده برای دانش آموز ابتدایی در اشنویه پیگیری می‌شود

موضوع حادثه رخ داده برای دانش آموز ابتدایی در اشنویه پیگیری می‌شود

گروه خبر: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در واکنش به اقدام معلم اشنویه‌ای که با تنبیه بدنی دانش‌آموز خود موجب شکستگی سر این کودک شد، گفت: پیگیر جدی موضوع از طریق مراجع قانونی هستیم. به گزارش آراز آذربایجان،روز گذشته در شهرستان اشنویه معلم اشنویه‌ای دانش آموز خود را مورد ضرب و شتم قرار داد که موجب شکستگی سر این کودک شد.
انتشار تصاویر این اتفاق ناگوار بازتاب منفی در رسانه‌ها را به همراه داشت که انتظار می‌رود مدیرکل آموزش و پرورش و سایر مسئولین در دفاع از حقوق دانش آموز ورود جدی به این مسئله داشته باشند زیرا چنین اتفاقاتی آبروی استان را نشانه می‌رود که با پرورش دانش آموزان نیز مغایرت اساسی دارد.
در این راستا، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، ضمن ابراز تاسف از رفتار معلم اشنویه‌ای، اظهار داشت: با توجه به دریافت خبری از شهرستان اشنویه مبنی بر حادثه به یکی از دانش آموزان این شهرستان، ضمن پیگیری موضوع، دستور پیگیری و رسیدگی در اسرع وقت را صادر کرده‌ام.
وی افزود: در همین راستا ضمن آرزوی سلامتی برای دانش آموز عزیز، با توجه به اینکه دفاع از حقوق دانش آموزان و معلمان جزو رسالت های اصلی و مهم آموزش و پرورش است، مدیریت آموزش و پرورش منطقه و اداره کل به محض اطلاع، به موضوع ورود پیدا کرده و با جدیت علت وقوع حادثه را بررسی می‌کنند که در صورت احراز تخلف، با فرد خاطی برابر مقررات و ضوابط مربوطه رفتارخواهد شد.
فرماندار اشنویه هم در این خصوص، با اشاره به آخرین وضعیت دانش‌ آموز مورد ضرب و شتم قرار گرفته شده، اعلام کرد: از همان لحظات اولیه دانش آموز پس از این حادثه تحت مداوا قرار گرفته و هم اکنون حال عمومی وی مساعد گزارش شده است.
سید علی ترابی گفت: دانش آموز در پایه پنجم ابتدایی تحصیل می‌کند و به خاطر برخورد این شیء از ناحیه سر دچار شکستگی شد. قانون اجازه تنبیه بدنی دانش‌آموز را به هیچ عنوان به معلمان و مربیان مدارس نمی‌دهد به همین دلیل جهت پیگیری موضوع از مراجع قانونی قول مساعد می‌دهیم.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۹:۱۴ ق.ظ

دیدگاه


× سه = 21