موزه منطقه‌ای آذربایجان به ساختمان‌های قدیمی لشگر ۶۴ ارومیه منتقل می‌شود

موزه منطقه‌ای آذربایجان به ساختمان‌های قدیمی لشگر ۶۴ ارومیه منتقل می‌شود

آرازآذربایجان-مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: موزه منطقه‌ای آذربایجان به ساختمان‌های قدیمی لشگر ۶۴ ارومیه منتقل می‌شود.
جلیل جباری در جلسه بررسی آخرین وضعیت اراضی پادگان لشگر ۶۴ ارومیه که با حضور معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی و اعضای کمیسیون ماده ۵ این استان برگزار شد اظهار داشت: طرح تفصیلی مربوط به این اراضی در معرفی شهر ارومیه در عرصه ملّی و بین‌المللی نقش بسیار مهمی خواهد داشت.
وی تصریح کرد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده با مرمت و بازسازی بناهای تاریخی موجود در این مجموعه موزه‌های تخصصی در قالب باغ موزه‌ها در همین اراضی راه‌اندازی می‌شود.
جباری تصریح کرد: امسال ۱۵ میلیارد ریال برای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی در اراضی پادگان لشگر ۶۴ پیاده ارومیه اختصاص یافته است.
وی افزود: موزه منطقه‌ای آذربایجان نیز که عملکردی فرا منطقه ای خواهد داشت به ساختمان دارای ارزش تاریخی در اراضی پادگان ارومیه منتقل می‌شود.
در این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز اظهار داشت: طراحی اراضی پادگان لشگر ۶۴ ارومیه یک موضوع فرابخشی است و چند سال مورد مطالعه و بررسی بوده است و امروز به عنوان مطالبه اصلی مردم از طریق رسانه‌ها مطرح می‌شود.
ابراهیم مبارک قدم گفت: با تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی کشور طرح تفصیلی این مجموعه به صورت یکپارچه برای کل سایت توسط مشاور طرح تهیه می‌شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲:۰۶ ب.ظ

دیدگاه


+ 1 = هفت