- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

موزه مجاهدت های خاموش در قدیمی ترین ساختمان تلویزیون محلی کشور در ارومیه راه اندازی می شود

Posted By admin On آبان ۲۱, ۱۳۹۷ @ ۲:۵۲ ب.ظ In اخبار ویژه,فرهنگ و هنر | No Comments

آرازآذربایجان-شهردار ارومیه از ایجاد موزه مجاهدت های خاموش در قدیمی ترین ساختمان تلویزیون محلی کشور خبرداد.
محمد حضرت پور در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت قدیمی ترین ساختمان رادیو و تلویزیون محلی ایران(ارومیه) به عنوان موزه تاریخی، اظهار کرد: این ساختمان متعلق به شهرداری ارومیه است که با همکاری اداره اطلاعات آذربایجان غربی به عنوان موزه و گنجینه ای برای پاسداشت ۴۰ سال مجاهدت و ایثارگری های حافظان امنیت و آرامش شهر و استان ایجاد می شود.
وی افزود: با توجه به اینکه تاکنون هیچ گونه سندی از عملیات و مبارزات حافظان امنیت و آرامش برای انتقال به نسل های آینده در معرض عموم قرار نگرفته و همچنین جهت زنده کردن یاد و نام شهدای بسیج، سپاه، نیروی انتظامی، ارتش و اطلاعات آذربایجان غربی و با عنایت شورای اسلامی شهر ارومیه و با امضای تفاهم نامه ای با اداره کل اطلاعات استان، ایجاد موزه مجاهدت های خاموش در ساختمان رادیو و تلویزیون سابق در دستور کار قرار گرفت.
شهردار ارومیه با بیان اینکه ساختمان رادیو و تلویزیون سابق از نظر تاریخی در سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسیده است، گفت: بر این اساس بر لزوم ایجاد موزه ای در آن ساختمان توافق شد و از انجایی که موزه در شهر ارومیه وجود داشت لذا مقرر شد این ساختمان به عنوان موزه مجاهدت های خاموش؛ موزه اسنادی که بتواند تاریخ انقلاب اسلامی ارومیه و آذربایجان غربی را برای نسل های آینده به تصویر بکشد، ایجاد شود.
حضرت پور تصریح کرد: در زمان خریداری این ساختمان توسط شهرداری، برایجاد تالار شهر توافق شد اما با توجه به ساخت تالار بزرگ ارومیه و نبود موزه اسناد رشادت های مبارزان این دیار تصمیم بر ساخت موزه در این ساختمان شد.
شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: پس از اتمام مطالعات ساختمان تلویزیون سابق، این مکان به عنوان موزه مجاهدت های خاموش وارد فاز اجرایی می شود.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%85%d9%88%d8%b2%d9%87-%d9%85%d8%ac%d8%a7%d9%87%d8%af%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%a7%d9%85%d9%88%d8%b4-%d8%af%d8%b1-%d9%82%d8%af%db%8c%d9%85%db%8c-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d8%ae/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.