موافقت اولیه صدور مجوز ۸۰ واحد بوم گردی در آذربایجان غربی صادر شد

موافقت اولیه صدور مجوز ۸۰ واحد بوم گردی در آذربایجان غربی صادر شد

آرازآذربایجان – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از موافقت اولیه صدور مجوز ۸۰ واحد بوم گردی در سطح استان خبر داد.
جلیل جباری با بیان اینکه ایجاد واحدهای بوم گردی از اولویت های اصلی این اداره کل در سالجاری است افزود: برای راه اندازی این اقامتگاه ها جلسات متعددی با بخشداری ها، فرمانداری ها و دهیاری ها برگزار شده است تا همکاری لازم را برای ایجاد این اقامتگاه ها داشته باشند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۰ تقاضای سرمایه گذاری برای تاسیس واحدهای بوم گردی در استان به اداره کل داشته ایم عنوان کرد: تاکنون موافقت اولیه برای ۸۰ مورد صادر شده و مابقی نیز در دست بررسی است.
جباری با بیان اینکه در استان بیش از ۵۰ روستا و منطقه مورد هدف گردشگری برای ایجاد واحدهای بوم گردی ایجاد شده است اضافه کرد: مناطق روستایی این استان دارای ظرفیت های کم نظیر گردشگری است و از این مزیت ها می توان برای توسعه روستایی استفاده کرد.
**۱۲واحد بوم گردی در آذربایجان غربی ایجاد می شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این اقامتگاه ها در روستاهای هدف گردشگری همچون حسنلو نقده و سیلوانای ارومیه و در مجاورت جاذبه های تاریخی و طبیعی نظیر سوله دوکل، تالاب کانی برازان و خوشاکو راه اندازی می شود اضافه کرد: اقامتگاه های بوم گردی منبع درآمد مناسبی برای روستائیان بوده و درآمد حاصل از آن به مراتب بالاتر از کشاورزی است.
جباری با اشاره به معرفی ۳۰ مورد از متقاضیان ایجاد واحدهای بوم گردی استان به بانک های عامل جهت اخذ تسهیلات بانکی گفت: امیدواریم بانک های عامل استان نیز با تسریع در روند اخذ این تسهیلات زمینه توسعه واحدهای بوم گردی در استان را فراهم کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه تا پایان هفته پنج واحد بوم گردی در استان راه اندازی می شود اظهارداشت: این تعداد تا پایان ماه نیز به ۱۲ واحد افزایش می یابد.
**۱۵واحد بوم گردی در آذربایجان غربی فعال است
جباری با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۵ واحد بوم گردی در سطح استان ایجاد شده و مشغول فعالیت هستند گفت: توجه به جاذبه های گردشگری، ساماندهی جاده ها و مسیرهای جاذبه های تاریخی و ایجاد امکانات رفاهی مناسب از مولفه های اصلی رونق بوم گردی و گردشگری در این استان به شمار می رود.
با توجه به ظرفیت و پتانسیل های بالای آذربایجان غربی بوم گردی با ایجاد فرصت پیشرفت و توسعه اقتصادی می تواند به عنوان جایگزینی برای سایر منابع درآمد برای ساکنان مناطق روستایی استان محسوب شده و از روی آوردن روستانشینان به راه های دیگر کسب درآمد، مانند فروش زمین های کشاورزی و بهره برداری بی رویه از منابع طبیعی، جلوگیری کند.
طبیعت گردی در استان چهار فصل آذربایجان غربی یکی از ظرفیتهای بی بدیل برای توسعه اقتصادی جوامع محلی و حفظ آن بوده که بکر بودن برخی مناطق جاذبه خاصی برای طبیعت گردان داشته که باید با نگاه کاربردی نسبت به بهره گیری از این موضوع اقدام کرد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۵ ب.ظ

دیدگاه


7 − = سه