مهمانان ناخوانده در راه فرمانداری تکاب

مهمانان ناخوانده در راه فرمانداری تکاب

محمدعلی خالق نژاد
گروه سیاسی: این روزها استاندار جدید آذربایجان غربی در حال برگزاری دیدارها ونشست های مختلف با گروه های سیاسی و عوامل اجرایی است تا پس از آن بتواند با فراغ بال و آرامش بهتری به شناسایی نیروهای کارآمد و معرفی آنان به عنوان معاونین، مدیران کل و فرمانداران و بخشداران شهرستان‌ها به عنوان نمایندگان سیاسی و اجرایی دولت بپردازد تا مدیران قبلی از رخوت بلاتکلیفی بعد از انتخابات رها شده و با جابجایی آن‌ها و جایگزین کردن نیروهای جدید، امورات اجرایی دولت در سطح استان و شهرستان‌ها شتاب بیشتری گرفته و اقدامات عملی در تحقق وعده های داده شده دولت تدبیر و امید انجام گیرد.
پرداختن به این موضوع که در استان بر سر تصاحب کرسی‌های مدیریتی چه خبر است و چه کسانی خود و یا از جانب بعضی اشخاص و گروه‌های سیاسی مطرح می‌شوند از حوصله این مقال خارج بوده و فرصتی جداگانه می‌طلبد. اصل ماجرا آن است در حالی که هنوز وضعیت معاونان استاندار و مدیران کل مربوطه مشخص نشده اما در شهرستان‌ها وضعیت به گونه دیگری است.
یک پست فرمانداریست و ده‌ها طلبکار. از هر گوشه ای ندایی بر می‌خیزد. افراد کثیری با منتسب نمودن خود به این و آن برای تصدی فرمانداری شهر آماده می‌شوند. شخصی اظهار می‌دارد که امام جمعه شهر از من حمایت می‌کند.
کمی آن سوتر اما شخص دیگری می‌گوید فلان نماینده مجلس مرا معرفی کرده و تمام شده و کار را به آنجا می‌کشند که دنبال تیم همراه می‌گردند. حتی عده ای به بعضی اشخاص صاحب نفوذ و مسئولین ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی در شهرستان‌ها مراجعه و ذلیلانه از آن شخص می‌خواهند که وی را به عنوان فرماندار یا بخشدار معرفی نمایند.
به این برادران باید متذکر شد ‌‌‌که: عزیزان، مگر پست و مقام چقدر ارزش دارد که این‌گونه تشنه آن هستید. قدر و منزلت خویش را پاس داشته و بدان ارج نهید. شهید مظلوم دکتر بهشتی می‌فرمایند : »ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت. « حال با تأسی از ایشان اگر واقعا شیفته خدمتید و خود را لایق می‌دانید بمانید و دم را غنیمت شمرده و از همان جایگاه، خدمت‌گزار ملک و ملت باشید. این همه هیاهوی تبلیغات محلی برای چیست؟ چرا با این‌گونه حرکات خود را ارزان می‌فروشید و شخصیتتان را با دست خویش به تاراج می‌دهید؟ گوهر خود را مزن بر سنگ هر ناقابلی صبر کن پیدا شود گوهر شناس قابلی دولت تدبیر و امید، همان‌طور که وعده داده بود از نیروهای توانمند و کارآمد استفاده کند، تاکنون ثابت کرده که به وعده خویش وفادار بوده و افراد انتخاب شده نشان می‌دهد که رئیس جمهور محترم واقع گوهر شناسی قابلی است. انتخاب استاندار باسابقه برای آذربایجان غربی حاکی از عمل به وعده دولت در زمینه به‌کارگیری افراد با سابقه است.
جان مطلب آن است افرادی که خود را مطرح می‌نمایند و یا از کانال‌های دیگری برای تصدی پست‌های فرمانداری تکاب و … مطرح می‌شوند به جرأت می‌توان گفت شاید حتی توانایی مدیریت یک اداره کوچک و مدرسه را نیز نداشته باشند. عده ای هم برای آنکه هم به میخ بزنند وهم به نعل خود را اصولگرای اصلاح طلب و یا اصلاح طلب اصولگرا معرفی کرده وبا دست به دامن شدن افراد صاحب نفوذ و البته غیرمرتبط این‌گونه وانمود می‌کنند که جز آن‌ها کسی لایق کسب عنوان مدیریت اجرایی شهر نیست و بدون آنکه برای آن‌ها برای تصدی امر مدیریت دعوت‌نامه ای ارسال شده باشد، در قامت مهمان ناخوانده با سرعت فراوان راهی فرمانداری تکاب شده‌اند.
و از طرفی این افراد در انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ به نامزد دیگری غیر از دکتر روحانی تبلیغ نموده و رأی داده‌اند و همسو با دولت تدبیر و امید نیستند حال چگونه به خود اجازه می‌دهند که در این دولت خواستار تصدی عالی‌ترین پست اجرایی شهرستان باشند؟ که جای بسی شگفتی دارد! و اما سخنی با نمایندگان محترم مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی : نمایندگان محترم امیدواریم پیام ملت در ۲۴ خرداد ۹۲ را شنیده و احساس نموده‌اید که معنی و مفهوم ۱۹ میلیون رأی به آقای دکتر روحانی چیست؟ به سوگندی که یاد کرده‌اید حافظ منافع ملت باشید پایبند بوده و فریاد رسای مردم محروم منطقه در پارلمان باشید و از پرداختن به مسائل حاشیه ای پرهیز نمائید مبادا حاشیه بر متن غلبه نماید. چرا که اخیرا برخی افراد با منتسب نمودن خود به شما حضرات در جامعه، خود را از جانب شما به عنوان فرماندار آینده تکاب مطرح می‌سازند. به نظر نگارنده سطور، مطرح نمودن این‌گونه موارد صرف نظر از صحت و سقم آن در حالی که هنوز استاندار مشخص نشده موجب ایجاد شائبه‌هایی در ذهن شهروندان می‌گردد و به جایگاه والای شما بزرگان خدشه وارد می‌سازد. امید می‌رود اولا در این خصوص شفاف سازی فرمائید و ثانیا اگر فردی را مطرح می فرمائید و یا مدنظر دارید سعی‌تان بر این باشد که فردی کارآزموده و آزمون پس داده باشند.
ذکر این مطلب از جانب بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی خالی از لطف نیست که در دولت موسوی، هنگامی که بعضی افراد با ایشان مخالفت می‌نمودند امام بزرگوارمان خطاب به این اشخاص فرمودند : »بعضی از شماها حتی توانایی اداره یک نانوایی را ندارید. « به نظر می‌رسد شاید در مورد برخی افرادی که خود را مطرح می‌نمایند و یا افرادی که با انتساب به شما مطرح شده‌اند مصداق پیدا کند. نمایندگان بزرگوار بهتر آن است که عملکرد فعلی این افراد را قبل از هر اقدامی محک فرموده آنگاه به معرفیشان به هر پست اجرایی اقدام فرمایید.
در خاتمه از این نکته نباید غافل شد که با آزمون و خطا کار مردم پیش نمی‌رود و دولت نیز کارگاه آموزشی نیست بلکه دولت تدبیر و امید جهت تحقق وعده های داده شده به مردم، مرد عمل لازم دارد که ضمن داشتن توانائی‌های بالقوه مدیریتی با ملت و برنامه های دولت اعتدال جناب آقای دکتر روحانی همسو باشند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۵:۰۲ ق.ظ

دیدگاه


9 − = پنج