- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

منطقه ویژه اقتصادی در شهر سرو ایجاد می شود

Posted By admin On اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۳ @ ۴:۱۸ ق.ظ In اقتصادی | No Comments

گروه خبر: طرح جامع- تفصیلی شهر سرو با هدف فراهم سازی زیرساخت های لازم برای رشد تجارت خارجی و توسعه صنعت گردشگری آذربایجان غربی و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهر سرو بررسی مجدد شد.
کلیات طرح جامع – تفصیلی شهر سرو با ۷۵۰ هکتار محدوده در چهل و ششمین جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی آذربایجان غربی بررسی مجدد شد. با توجه به اینکه شهر سرو یکی از مناطقی است که برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی پیشنهاد شده، بر توسعه طرح های اقتصادی، گردشگری و اجرای طرح های منسجم سرمایه گذاری در این منطقه تاکید شد.مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در این جلسه اظهار داشت: طرح جامع- تفصیلی شهر سرو، مقدمه ای برای رشد و آبادانی اقتصاد و شکوفایی صنعت گردشگری استان است.خلیل محبت خواه ادامه داد: با توجه به اینکه شهر سرو در مرکز چهار روستا قرار دارد مطمئنا بستر سازی برای اشتغال در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر ها موثر خواهد بود.
همچنین در چهل و ششمین جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی که با حضور معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، در خصوص مواردی از در خواست های احداث بنا و تاسیسات در خارج از محدوده و حریم قانونی شهرهای استان تصمیم?گیری شد.شهرمرزی سرو یکی از مهم‌ترین پل‌های ارتباطی ایران اسلامی با کشور ترکیه است به دلیل وجود پایانه مرزی سرو به عنوان یک ظرفیت بالقوه در توسعه ترانزیت خارجی کشور به شمار می رود.این شهر در بخش صومای برادوست شهرستان ارومیه واقع شده و ۵۵ ?? کیلومتر با شهر ارومیه فاصله دارد. در ضمن شهر سرو در سال ????۷۹ با تصویب دولت و با ادغام چهار روستای سرو، کورآباد، بهیک و نوجوان تشکیل شد.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%85%d9%86%d8%b7%d9%82%d9%87-%d9%88%d9%8a%da%98%d9%87-%d8%a7%d9%82%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%af%d9%8a-%d8%af%d8%b1-%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%b3%d8%b1%d9%88-%d8%a7%d9%8a%d8%ac%d8%a7%d8%af-%d9%85%d9%8a-%d8%b4/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.