مديرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو:

منطقه آزاد ماکو به هاب تولید تبدیل می شود

منطقه آزاد ماکو به هاب تولید تبدیل می شود

گروه خبر: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: برنامه ریزی هایی برای تبدیل این منطقه برای تبدیل شدن به هاب تولید، کیف، کفش و لوازم خانگی انجام شده و توافق هایی با سرمایه_گذاران نیز صورت گرفته است.
غلامرضا سلیمانی در همایش روز ملی صنعت و معدن با اشاره به عزم مسوولان منطقه آزاد ماکو برای اشتغال زایی و توسعه تولید افزود: سازمان منطقه آزاد ماکو در این راستا از واحدهای صنعتی خصوصی، سرمایه گذاران و کارآفرینان حمایت می کند.
وی اضافه کرد: کارگروهی متشکل از تولیدکنندگان منطقه و مسئولان برای بررسی و رفع موانع موجود بر سر راه تولید در منطقه آزاد ماکو تشکیل شده است.
وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی و خدماتی منطقه برای حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران و مقابله با تحریم های دشمنان باید منعطف باشند تا واحدهای تولیدی در این زمان سخت دچار مشکل نشوند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: آزادراه تبریز – بازرگان و اتصال ماکو به راه‌آهن سراسری کشور، ۲ طرح عمرانی مهم این سازمان در حوزه زیرساختی به شمار می رود.
سلیمانی کمبود نقدینگی و تامین سرمایه در گردش را مشکل ۷۰ درصد از واحدهای تولیدی دانست و افزود: باید به خلق ارزش افزوده در بخش صنعت و معدن توجه داشته باشیم و قیمت تمام شده تولید را کاهش دهیم.در ادامه این مراسم از واحد های تولیدی نمونه ماکو تجلیل شد و همچنین دکتر سلیمانی از واحدهای فعال شهرک صنعتی ماکو بازدید کرد.
*حضور سرمایه‌گذاران ترکیه ای در منطقه آزاد ماکو تسهیل می شود
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه منطقه آزاد ماکو با اشاره به برنامه ریزی این منطقه برای تسهیل حضور سرمایه گذاران ترکیه ای گفت: فرصت های بسیار خوبی برای حضور این سرمایه گذاران به ویژه استان های همجوار شمال غرب ایران در این منطقه فراهم شده است. علیرضا نصیری در دیدار با مدیرعامل شرکت توسعه شرق ترکیه با اشاره به ظرفیت های منطقه آزاد ماکو و فرصت سرمایه گذاری در این منطقه افزود: منطقه آزاد ماکو از لحاظ موقعیت جغرافیایی و لجستیکی نزدیک ترین منطقه آزاد به کشور ترکیه است و می توان از این فرصت برای بهره برداری دوجانبه استفاده کرد.
وی اضافه کرد: علاوه بر ظرفیت های ویژه لجستیکی و سخت افزاری، منطقه آزاد ماکو دارای پتانسیل های بسیار زیاد و بالقوه منابع انسانی و نیروی کار زبده و تحصیل کرده است.وی ادامه داد: شرکت های بزرگ و کارخانه_های صنعتی ترکیه می توانند از توان نیروها و مهندسان بومی و جوان منطقه به نحو احسن بهره ببرند.
احمد چاکای مدیرعامل شرکت توسعه شرق ترکیه نیز در این دیدار با دعوت از مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و مدیران منطقه آزاد ماکو جهت بازدید از استان آناتولی و وان ترکیه خواستار عملیاتی شدن برنامه های مشترک بین ۲ طرف شد.
در پایان این دیدار مدیرعامل شرکت توسعه شرق ترکیه و هیات همراه به بازدید از شهرک صنعتی ماکو و بازارچه مرزی امید پرداختند.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایرنا ، منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیائی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده است. مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است. منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
Arazazarbaijan.aghtesadi@gmail.com

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۲ ق.ظ

دیدگاه


هشت + 5 =