منطقه آزاد ماکو اقتصادی ترین مسیر اتصال شرق آسیا به اروپاست

منطقه آزاد ماکو اقتصادی ترین مسیر اتصال شرق آسیا به اروپاست

آرازآذربایجان- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: این منطقه اقتصادی ترین مسیر اتصال شرق آسیا به اروپاست که باید این ظرفیت به تجار بین المللی و فعالان اقتصادی شناسانده شود.
غلامرضا سلیمانی شامگاه یکشنبه در جلسه جمعی از فعالان صنعت مبلمان و دکوراسیون کشور افزود: علاوه بر آن، وجود انرژی ارزان و نیروی کار کافی در این منطقه، فعالیت در حوزه های مختلف به ویژه صنعت مبلمان را توجیه پذیر کرده است.
وی اضافه کرد: سرمایه گذاران در صنعت مبلمان می توانند از ظرفیت منطقه آزاد ماکو برای ورود به بازار صادراتی به ویژه بازارهای اروپا و حوزه دریای سیاه به شرط استفاده از مهندسی روز دنیا استفاده کنند.
وی ادامه داد: باید در کنار علم و فناوری روز دنیا و با تکیه به روش های سنتی، کار صنعت مبلمان را به جلو ببریم تا به تولید صنعتی هم برسیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه محور اصلی توسعه این منطقه، لجستیک است، بیان کرد: معافیت از قوانین گمرکی و مالیاتی و نبود لزوم دریافت ویزا برای مبادلات تجاری با طرف خارجی کار را برای فعالان صنعتی و اقتصادی در این منطقه هموار کرده است.
سلیمانی با اشاره به رفع برخی مسائل، مشکلات و بروکراسی های دست و پاگیر در منطقه آزاد ماکو گفت: این امر نیز زمینه را برای فعالیت بیشتر و طولانی تر در این منطقه فراهم می کند.
وی با تقبیح تحریم های آمریکا علیه کشورمان افزود: حرکت به سمت بازارهای بیرون و صادرات، یکی از راهکارهای حل این مشکل است و باید در این مسیر با سرعت بیشتری حرکت کنیم.
منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از ۷۵ درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۹ ق.ظ

دیدگاه


− سه = 4