منشور اخلاقی روزنامه آرازآذربایجان

منشور اخلاقی روزنامه آرازآذربایجان

روزنامه آرازآذربایجان به عنوان اولین روزنامه‌ استان با اتکاء برعنایت خداوند وحسن اعتماد مردم فهیم آذربایجان-غربی، در راستای توسعه دانش و آگاهی مخاطبان،هدایت و روشنگری افکار عمومی و ارتقای شاخص‌های فرهنگی کشور در چارچوب اصول و مبانی دین مبین اسلام، قانون اساسی در ساحه بازتاب نیازها و کمبودهای مردم آذربایجان ومشکلات استان فعالیت می‌کند.
منشور اخلاقی روزنامه آرازآذربایجان به شرح ذیل می¬باشد
روزنامه آرازآذربایجان پیگیریِ به حق و منصفانه دغدغه‌ها و مطالبات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی مردم را جزء اولویت های اصلی خود می داند.
روزنامه آرازآذربایجان ضمن توجه به واقعیت‌های عینی سعی می کند اخبار صحیح و دقیق و تفسیرهای منطقی و منصفانه را در اختیار خوانندگان قراردهد. در این راستا از انتشار اخبار تا زمان اطمینان از صحت منبع خبری خودداری می نماید.
رعایت اصول صداقت، شرافت و استقلال در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، اصول اساسی روزنامه آرازآذربایجان را در انعکاس اخبار و گزارش ها تشکیل می دهند.
رعایت انصاف و قضاوت منصفانه در مورد عملکرد مدیران در گزارشات، رپرتاژ ها، خبرها و تحلیل ها و … از پایه های اصلی اعتقادی روزنامه آرازآذربایجان می باشند.
خبرنگاران روزنامه آرازآذربایجان خود را موظف به رعایت کامل امانت در قبال متن مصاحبه می دانند و در خلاصه کردن نهایت دقت را در انتقال درست محتوای مصاحبه می کنند.
درصورت بروز هرگونه اشکال یا اشتباه در مصاحبه ها و یا نقل قول افراد روزنامه آرازآذربایجان خود را موظف می داند در همان صفحه بلافاصله در اسرع وقت خطای مرتکب شده را جبران و اصلاح نماید.
سرقت ادبی، مخدوش ساختن متن‌ها و سندها و حذف اطلاعات اساسی رویدادها در روزنامه آرازآذربایجان مطرود است و ذکر منابع خبری از اصول ثابت و مهم تنظیم مطالب روزنامه آرازآذربایجان می باشد.
روزنامه‌نگاران آرازآذربایجان از پذیرش هرگونه پاداش برای پیش‌برد مقاصد خصوصی مغایر با مصالح عمومی، خودداری می‌کنند.
روزنامه‌نگاران ما از قبول هرگونه فشار و تهدید برای انتشار مطالب یا تغییر محتویات آنها، خودداری کرده و از خط ‌مشی عمومی رسانه و اصول شرافت حرفه ای خویش تبعیت می‌کند.
روزنامه آرازآذربایجان بر اساس اصول اسلامی، همه انسان ها را دارای کرامت انسانی می داند. از این رو احترام به حیثیت شخصی و حریم خصوصی افراد، خودداری از توهین، غیبت، تهمت و افتراء نسبت به اشخاص و تلاش در حفظ سلامت و آرامش روانی جامعه از وظایف روزنامه‌نگاران ما محسوب می‌شود.
احترام به مخاطب و جلب رضایت وی از جمله ارزش های روزنامه آرازآذربایجان قلمداد می شود. در این راستا تلاش می شود با پذیرش منطقی پیشنهادات و انتقادات راه پیشرفت و تعالی روزنامه بیشتر از پیش باز شود.
تمام سرمایه اصلی روزنامه آرازآذربایجان عنایت های الهی و حمایت های مردم و خوانندگان آن است لذا حفظ این سرمایه هدف و راهبرد اصلی روزنامه می باشد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۷ ق.ظ

۱ نظر

نظر -49 - 0 از 1اولین« قبل بعد  » آخرین 
  1. 0

    یاشاسین آراز آذربایجان یازیچی لار و بزرگوار مدیر مسئول جناب آقازاده.باشیز ساغ اولسون.

نظر -49 - 0 از 1اولین« قبل بعد  » آخرین 

دیدگاه


سه − = 1