نماينده مردم بوکان در مجلس:

منافع مردم آذربایجان به بهانه احیای دریاچه ارومیه پایمال نشود

گروه خبر:نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم که احیای دریاچه ارومیه بهانه از بین بردن منافع مردم منطقه نشود.
محمد قسیم عثمانی در نطق میان دستور با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک سال تحصیلی به جامعه دانشجویی و دانش آموزی کشور، با اشاره به طرح همه پرسی برای استقلال کردستان عراق تاکید کرد: به استحضار ملت شریف ایران می رسانم که موضع ما نمایندگان کرد مجلس شورای اسلامی همان مواضع شفاف نظام مقدس جمهوری اسلامی در خصوص قضایای اخیر عراق است و آن را نقشه شوم رژیم صهیونیستی در منطقه می دانیم و محکوم می_کنیم.
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی افزود: سخنرانی ترامپ در سازمان ملل گوشه ای از واقعیت آمریکایی ها و خوی ددمنشی و درنده خویی آن ها را نشان داد و ترامپ واقعیت های سیاه درون کاخ سفید را تا حدی برای جهانیان برملاساخت.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: یاوه گویی های ترامپ تنها یک پیامد به دنبال داشت و آن هم شناخت بیشتر ماهیت و ذات آمریکا برای کسانی بود که در دل نقطه امید و اتکایی به آمریکا داشتند و ثابت شد که همان طوری که رهبری معظم انقلاب بارها تاکید فرموند:” دشمن درجه یک ما آمریکاست” و کسی نباید خواب همراهی و همسویی با آمریکا را در سر بپروراند.
عثمانی با بیان اینکه مشکلات منطقه ای ما از حد تحمل گذشته است و متاسفانه روند حل این مشکلات روند، امیدوار کننده ای نیست، گفت: وضعیت راههای مواصلاتی بوکان وضعیت اسف باری است که هر روز شاهد از دست رفتن عزیزان خود در این راهها در منطقه بوکان هستیم و متاسفانه مسئولان راه و شهرسازی از صدر تا ذیل توجهی به این مهم ندارند.
این نماینده مجلس دهم ادامه داد: باند دوم جاده بوکان به میاندوآب و باند دوم جاده بوکان-سقز، جاده بوکان- سردشت و جاده بوکان- شاهین دژ و جاده برهان یا در بدترین شرایط است و یا احداث آن ها با وقفه مواجه شده است.
عثمانی با اشاره به اینکه پروژه آب رسانی و انتقال آب از سد شهید کاظمی به بوکان پروژه معطل مانده ای است که متاسفانه در کمال بی توجهی مسئولان اجرایی متوقف مانده است گفت: سیلوی ۷۰ هزار تنی بوکان طولانی ترین پروژه استان آذربایجان غربی است و بیش از ۲۰ سال از شروع آن می گذرد و علی رغم وعده های مکرر هنوز به بهره برداری نرسیده است.وی افزود: سد سیمینه نیز نقطه امید مردم منطقه بود که به بهانه احیای دریاچه ارومیه متوقف مانده است و در این مورد مسئولان مربوطه نسبت به خواست و مطالبه مردم بی مهری کردند و امیدواریم که به بهانه احیای دریاچه ارومیه منجر به از بین بردن منافع مردم منطقه نشوند.
عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس با بیان اینکه پرکردن چاههای آب کشاورزی و جریمه و تهدید کشاورزان توسط مامورین بزرگترین بی مهری به مردم زحمت کش منطقه است تصریح کرد: اگر امکاناتی برای این مردم مهیا نمی شود، نباید حداقل مزاحم زندگی عادی و رومزه مردمی شویم که هیچ زمینه اشتغال و هیچ صنعتی ندارند و تنها کارشان بخش کشاورزی است.
عثمانی در ادامه تاکید کرد: ما نمایندگان مردم احیای دریاچه ارومیه را به بهای مرگ مردمان خود نمی خواهیم.
وی با بیان اینکه کمبود فضای آموزشی در شهرستان بوکان بیداد می کند، افزود: متاسفانه تمام مدارس این شهرستان دو نوبته هستند و مدارس در حال ساخت شهرستان، چه در شهر و چه در روستاهای پر جمعیت آن به کندی پیش می_رود و کمبود منابع مالی دستاویزی برای اتمام مدارس در حال ساخت شبانه روزی است که یکی از ضرورت های منطقه است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از خانه ملت، نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گازرسانی به روستاهای بوکان مورد غفلت مسئولان شرکت گاز در گذشته قرار گرفته و متاسفانه نگاه منطقه ای مدیر سابق گاز استان باعث شده است که در چندسال گذشته بیش از ۷۰ درصد منابع لازم برای گازرسانی روستاهای استان تنها در یک شهر صرف شود که با عدالت و رسالت نظام و انقلاب در تضاد است که انتظار می رود مدیر شرکت گاز در اسرع وقت نسبت به تعدیل و اصلاح لازم اقدام نماید./

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۸:۰۲ ق.ظ

دیدگاه


چهار × = 4