معاون اجتماعي استاندار:

مناطق با وضع قرمز کرونایی آذربایجان‌غربی به ۵ شهرستان کاهش یافت

مناطق با وضع قرمز کرونایی آذربایجان‌غربی  به ۵ شهرستان کاهش یافت

گروه خبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر، پنج شهر استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد که کمترین میزان از ابتدای تابستان تاکنون به شمار می رود.
به گزارش آراز آذربایجان،علی مصطفوی افزود: طبق آخرین بررسی ها، ارومیه به همراه مهاباد، بوکان، اشنویه و سردشت وضعیت قرمز کرونایی دارند.
وی اضافه کرد: همچنین طبق آخرین برآورد صورت گرفته، شهرستان های خوی، سلماس، ماکو و چایپاره در شمال آذربایجان غربی و نقده، تکاب، میاندوآب، پیرانشهر و شاهین دژ در جنوب استان وضعیت زرد کرونایی دارند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: علاوه بر آن، سه شهرستان پلدشت، شوط و چالدران در شمال استان وضعیت زرد پیدا کرده اند که امیدواریم همین بهبود وضعیت را در روزها و هفته های آتی نیز شاهد باشیم.
مصطفوی با اعلام هشدار جدی نسبت به ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی اظهار کرد: استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع به ویژه اجتناب از سفرهای غیرضروری در همه استان از جمله مهمترین اقداماتی است که باید رعایت شود.
وی افزود: فرمانداران و مدیران دستگاه های مرتبط نیز نسبت به اجرای محدودیت های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا متناسب با وضعیت شهرها از جمله دورکاری ادارات، ترددهای شبانه و فعالیت صنوف اهتمام ویژه داشته باشند.
اوایل شهریور امسال، آذربایجان غربی یکی از بدترین شرایط کرونایی را سپری کرد به طوری که همه شهرستان های این استان به مدت ۲ هفته در وضع قرمز قرار گرفت.
این روند در سه هفته گذشته رو به بهبود بوده که امیدواری ها را برای کاهش شهرستان های با وضعیت قرمز و افزایش شهرستان های با وضعیت زرد و آبی در هفته های آتی بیشتر کرده است.آذربایجان غربی ۱۷ شهرستان دارد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۸:۳۸ ق.ظ

دیدگاه


1 + چهار =