معاون فرهنگي آموزش و پرورش استان:

مقصر جلوه دادن آموزش و پرورش در مسائل تربیتی منصفانه_نیست

مقصر جلوه دادن آموزش و پرورش در مسائل تربیتی منصفانه_نیست

گروه خبر:معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: مقصر جلوه دادن متولیان آموزش و پرورش در مسائل تربیتی نسل جدید منصفانه نیست.
به گزارش آرازآذربایجان، قدرت‌الله قاسمی در جلسه تبیین وظایف برون‌سازمانی حوزه حجاب و عفاف که در سالن آمفی‌تئاتر استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: به هیچ عنوان این درست نیست که آموزش و پرورش در مسائل تربیتی و فرهنگی نسل جدید مقصر جلوه داده شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: متاسفانه چنین تصور و دیدگاهی در جامعه و بین مسئولان همچنین نهادهای مختلف غالب شده است، که دانش آموزان همه زمان خود را در سیستم آموزشی سپری می‌کنند، حال آنکه اصلا این طور نیست، چرا که در این زمینه اقدامات مطالعاتی صورت گرفته است.
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان غربی در ادامه یادآوری کرد: با در نظر گرفتن تعطیلات تابستان، عید نوروز و حجم ساعاتی که روزانه دانش آموزان در مدارس سپری می‌کنند، این نتیجه به دست می‌آید که سالانه فقط ۸۰۰ ساعت زمان خود را در مدارس هستند.
قاسمی با بیان اینکه دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی فقط ۹ درصد زمان خود را در سیستم آموزشی و مدارس سپری می‌کنند، یادآوری کرد: این مدت زمان محدود هم باید طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته بین فعالیت‌های درسی و تربیتی توزیع شود.
وی اضافه کرد: بنابراین درست نیست که آموزش و پرورش را در زمینه تربیت نسل جدید مقصر جلوه‌گر کرد، به این شکل که دانش‌آموز همه زمان خود را در سیستم آموزشی سپری کرده است، ولی چرا روی تربیت، اخلاق و معنویت او کار نشده است.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه سیستم آموزش و پرورش استان به سهم خود برنامه‌های فرهنگی و تربیتی با هدف رشد معنوی و پرورش اخلاقی نسل جدید مطابق با اندیشه‌های ناب اسلامی را به طور مستمر اجرا می‌کند، گفت: از اجرای برنامه‌های بی‌کیفیت و موازی‌کاری در بین دستگاه‌های اجرایی باید پرهیز شود.
قاسمی با بیان اینکه باید در مقابل آسیب‌‌های ناشی از تهاجم‌ فرهنگی و تبلیغات مخرب بیگانه‌ها روی عقاید، باورها و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی به معنای واقعی کلمه هوشیاری خود را حفظ کنیم، بیان داشت: در این راستا اطلاعات لازم به دانش‌آموزان داده می‌شود.
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان غربی به اهمیت توجه کردن منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه ناتوی فرهنگی و تهاجم‌ فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: در این زمینه باید با عزم راسم و گام‌های بلندی حرکت کرده و مانع رسوخ فرهنگ بیگانه بین جوانان و نوجوانان شویم.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۶:۰۳ ق.ظ

دیدگاه


+ چهار = 5