- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

مقابله دولت با فرار مالیاتی جلوی سوداگری در بازار را می گیرد

Posted By admin On تیر ۱۰, ۱۳۹۸ @ ۱۲:۰۸ ب.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی,خوی | No Comments

گروه خبر: عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی بابیان اینکه مقابله دولت با فرار مالیاتی جلوی سوداگری در بازار را می¬گیرد مجلس، گفت: راهکار جلوگیری از سوداگری و هدایت نقدینگی به سمت فعالیت های مولد اخذ مالیات بر عایدی سرمایه است که این نوع مالیات در بسیاری از کشورهای پیشرفته دریافت می شود.
به گزارش آرازآذربایجان ،سیدتقی کبیری عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به اهیمت مالیات در اقتصاد کشور، گفت: بسیاری از کشورهای دنیا قالب هزینه های کشور خود را براساس درآمدهای مالیاتی تامین می کنند، اما در ایران درآمدهای مالیاتی حتی برای هزینه های جاری و پرداخت حقوق کفایت نمی کند.
نماینده مردم خوی و چایپاره با بیان اینکه متاسفانه در کشور فرار مالیاتی وجود دارد که رقم آن نیز متفاوت است، افزود: رییس جدید سازمان امور مالیاتی و تیم جدید این سازمان عنوان کرده اند که می خواهند با جدیت به حوزه جلوگیری از فرار مالیاتی و شناسایی پایه های جدید مالیاتی ورود کنند.
وی با اشاره به ارقام و آماری درباره عدم وصول درآمدهای مالیاتی، ادامه داد: براساس گزارشی که به کمیسیون اقتصادی ارائه شده در مقایسه سه ماهه ابتدایی سال جاری با سال ۹۷ حدود ۲۵ درصد مالیات در ۹۸ وصول نشده است که رقم بالایی بوده و در شرایط کنونی کشور باید به آن توجه کرد.
کبیری تاکید کرد: راهکار جلوگیری از سوداگری و هدایت نقدینگی به سمت فعالیت های مولد اخذ مالیات بر عایدی سرمایه است که این نوع مالیات در بسیاری از کشورهای پیشرفته دریافت می شود.
وی با بیان اینکه مالیات بر عایدی سرمایه، پایه‌ای از مالیات است که از سوداگری ها جلوگیری می‌کند، افزود: شناسایی پایه های جدید مالیاتی و یا مالیات بر عایدی سرمایه می تواند بخش سرمایه های سیال را کنترل کرده و از سوی دیگر درآمد دولت را افزایش دهد.
عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اکنون شرایط کشور به گونه‌ای است که باید پایه های جدید مالیاتی همانند مالیات بر عایدی سرمایه را در اقتصاد پایه گذاری کنیم، چراکه در بسیاری از کشور‌ها مالیات بر عایدی سرمایه وجود دارد و به هر دلیلی که عایدی از طریق سرمایه ایجاد می‌شود باید مالیاتش پرداخته شود.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%85%d9%82%d8%a7%d8%a8%d9%84%d9%87-%d8%af%d9%88%d9%84%d8%aa-%d8%a8%d8%a7-%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%b1-%d9%85%d8%a7%d9%84%d9%8a%d8%a7%d8%aa%d9%8a-%d8%ac%d9%84%d9%88%d9%8a-%d8%b3%d9%88%d8%af%d8%a7%da%af/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.