- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

معیشت و اشتغال جوانان در شرایط مناسبی قرار ندارد

Posted By admin On مرداد ۲۳, ۱۳۹۶ @ ۵:۰۸ ق.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی | No Comments

گروه خبر:همایون هاشمی نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش جوانان بیکاری بسیار زیاد است و شرایط زندگی نیز مناسب نیست که این مشکلات باید با همکاری سایر وزارتخانه ها برطرف شود.
وی در خصوص معرفی سلطانی فر به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی، گفت: وی در مدت ۱۰ ماه حضور در وزارت ورزش و جوانان به یکی از مدیران موفق دولت در وزارتخانه ها تبدیل شده است.
البته این به معنای آن نیست که در وزارت ورزش و جوانان کاری برای انجام باقی نمانده است بلکه معتقد هستم در بخش جوانان باید کارهای بسیار زیادی صورت گیرد. نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سلطانی فر در حوزه ورزش نظم بسیار خوبی برقرار کرد و این بزرگترین دستاورد او در دوره کوتاه تصدی این مسئولیت بوده است. سلطانی فر در دولت دوازدهم نیز می تواند ثمره تلاش های خود را در این زمینه مشاهده کند.
هاشمی با اشاره به اهمیت حوزه جوانان گفت: وظایف سنگینی در حوزه جوانان مغفول مانده که البته در این خصوص سلطانی فر مقصر نیست. در بخش جوانان بیکاری بسیار زیاد است و شرایط زندگی نیز مناسب نیست که این مشکلات باید با همکاری سایر وزارتخانه ها برطرف شود.
وی تاکید کرد: از سلطانی فر می خواهم به عنوان متولی بخش جوانان برنامه بسیار کاملی ارایه دهد. هاشمی با اشاره به پیشنهادات خود به سلطانی فر در زمینه ورزش، گفت: باید به فکر نوسازی سازمان ورزش در بخش آماتوری باشیم، البته در بخش حرفه ایی نیز با وجود اینکه شرایط بهتری وجود دارد اما این بخش نیز نیاز به نوسازی دارد.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین ‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اقدامات بسیار مهمی که باید صورت گیرد تعریف سرانه ورزشی برای هر فرد ایرانی در بودجه است. ضمن آنکه در بخش سخت افزاری نیز باید اماکن ما کاملا غیردولتی شود و نباید اجازه دهیم برخی کارها را بدست بگیرند. وزیر ورزش و جوانان باید با شرکت هایی وابسته به دولت که برای اداره این اماکن تشکیل می شود، برخورد کند. هاشمی خاطر نشان کرد: در مجموع به سلطانی فر نمره قبولی می دهم و مطمئن باشید او رای اعتماد خوبی از نمایندگان مردم خواهد گرفت.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌ دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت ورزش همگانی، گفت: پرداختن به ورزش همگانی یکی از تاکیدات من به سلطانی فر در جلسه ای بود که نمایندگان مجلس با او داشتند. وزیر ورزش و جوانان باید مسابقات محلی و آماتوری را راه اندازی کند تا بازهم شاهد کشف استعداد های برتر در ورزش باشیم.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایرنا، وی افزود: یکی دیگر از اقدامات وزارت ورزش در بحث ورزش همگانی فراهم ساختن ورزش ساده برای مناطق کم برخوردار است.
ورزش در ایران بسیار گران است و امیدوارم یارانه ورزشی به مردم پرداخت شود.
۱۱ آبان ماه ۹۵ و پس از استعفای »محمود گودرزی« از وزارت ورزش و جوانان، سلطانی فر به عنوان وزیر جدید از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت و راهی خیابان سئول شد.
همچنین هاشمی در واکنش به انتخاب مجدد ربیعی برای وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در مورد شخضص وزیر هیچ موضعی ندارم اما نباید از این موضوع غافل شد که نسبت به گذشته شرایط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افت کرده و این امر بر اساس آمار و موارد عینی در جامعه مشهود است .
همایون هاشمی نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب اظهار داشت: یکی از اشتباهات تاریخی در گذشته این بود که بخش رفاه کشور با بخش کار و تعاون ادغام شد به همین دلیل هر سه واحد آسیب دید و یک سردرگمی، اغتشاش و بی قاعدگی در کارها دیده می شود.
این نماینده مجلس با بیان اینکه ماهیت این سه بخش به گونه ای است که به یکدیگر کمک می_کنند تصریح کرد: این سه بخش تعاریف کاملا جداگانه ای دارند و می توانند جدا از هم باشند و در خیلی از کشورها هم این ? بخش از هم جدا هستند و با ویژگی های خاص خود با انها رفتار می شود.وی افزود: تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیازمند حمایت دولت است و دولت باید پای کار بیاید چرا که نمونه ناکارآمدی این ۳ بخش در سطح اجتماع در قالب آسیب های اجتماعی دیده می شود و در پی آن هر روز شاهد رشد آماری مثل طلاق، فقر، اعتیاد، بیکاری و …هستیم و نمی_دانم چرا دولت در این بخش احساس نگرانی نمی کند و موضوع را جدی نگرفته است؟
هاشمی با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد اقتصاد کشور در این وزارتخانه نهفته است تاکید کرد: این وزارتخانه به فردی نیازمند است که به قول معروف پاشنه کشیده باشد و همراه با یک تیم منسجم و متخصص شبانه روزی کار کند.
این نماینده مجلس در ادامه خطر نشان کرد: وزیر مربوط به این وزارتخانه باید برای بخش_های مربوط به تعاون، کار و رفاه اجتماعی با یک چشم انداز کوتاه مدت و بلند مدت برنامه_ریزی کند به عنوان مثال برای رفع معضلی مثل بیکاری باید یک افق ۲ ساله در نظر بگیرد و به مجلس برنامه دهد تا این مشکل در یک بازه زمانی به حداقل برسد اما متاسفانه چنین افقی وجود ندارد.
بنابراین بسیاری از تلفات اجتماعی که امروز شاهد آن هستیم ناشی از همین غفلت و ناکارآمدی سیستم های رفاهی اجتماعی است و کسی برای رفع آن هیچ برنامه ای ارائه نمی دهد.
وی در واکنش به انتخاب مجدد ربیعی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مورد شخضص وزیر هیچ موضعی ندارم اما نباید از این نکته غافل شد که نسبت به گذشته شرایط وزارت کار و رفاه اجتماعی افت کرده و این امر بر اساس آمار و موارد عینی در جامعه مشهود است.
اگر نسبت به این مشکلات شخص وزیر به هر دلیل پاسخگو نیست حداقل شخص رئیس جمهور پاسخگو باشند و برای دو سال آینده چشم اندازی معرفی کنند که بر اساس آن بدانیم شاخص ها و اعداد و ارقام قرار است به جهت مثبت جا به جا شوند.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%85%d8%b9%d9%8a%d8%b4%d8%aa-%d9%88-%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d8%ba%d8%a7%d9%84-%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%b4%d8%b1%d8%a7%d9%8a%d8%b7-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8%d9%8a-%d9%82/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.