معیار مناسبی برای ارزیابی سطح علمی دانش‌آموزان تدوین شود

معیار مناسبی برای ارزیابی سطح علمی دانش‌آموزان  تدوین شود

گروه خبر: نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی گفت: باید معیار مناسب و دقیقی را برای ارزیابی سطح علمی دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی تدوین کرده و به کار گرفت.
محمد علی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار آراز آذربایجان، اظهار داشت: هم‌اکنون در مدارس مقاطع مختلف تحصیلی ملاک برای سنجش علمی و مهارتی دانش‌آموزان نمره است، که باید برای تدوین یک معیار مناسب دیگر اهتمام شود.وی آغاز سال تحصیلی جدید را به همه دانش‌آموزان و فعالان عرضه آموزش و پرورش تبریک گفت و اضافه کرد: در حال حاضر برای اینکه دانش‌آموزان مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرند از معیار نمره استفاده می‌شود ولی این قبیل ارزیابی‌های خشک و غیرعلمی را باید در نظام آموزشی کشورمان به حداقل برسانیم.علی‌پور با تاکید بر اینکه برای سنجیدن میزان توانایی‌های دانش‌آموزان باید از سایر کشورهای دنیا الگوبرداری شود، خاطرنشان کرد: برای اینکه از روش و فنون آن‌ها به شکل موفقیت‌آمیزی استفاده کنیم، باید این روش‌ها را بومی‌سازی کرده و در نظام تعلیم و تربیت داخل کشور استفاده کنیم.نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای اینکه نسل جدید پویا، فعال و توانمند بوده و در زمینه‌های مختلف به کشورمان خدمت کنند باید استعدادهای دانش‌آموزان را شناسایی کرده و به بارورسازی آن‌ها همت گماشت.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۵:۲۳ ق.ظ

دیدگاه


8 − هشت =