نماينده مردم مياندوآب در مجلس:

معلولان با مشکلات شدید معیشتی مواجه هستند

معلولان با مشکلات شدید معیشتی مواجه هستند

گروه خبر: رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس، کمبود اعتبارات در حوزه حمایت از معلولان که منجر به ایجاد مشکلات شدید معیشتی برای این قشر شده است را ناشی از عقب‌ماندگی‌های سنواتی دانست که دولت با ارتقای بودجه مربوط به این بخش در لایحه بودجه ۹۸ آن را جبران کرده است.
به گزارش آرازآذربایجان ، همایون هاشمی ، در واکنش به هشدار رئیس انجمن ندای معلولان در مورد وضعیت معیشتی این قشر، گفت: در سال‌های اخیر نسبت به تامین اعتبارات لازم برای سازمان بهزیستی اتفاقات خوبی افتاده که نشانه آن تلاش دولت برای جبران عقب‌ماندگی‌های سنواتی در حوزه حمایت از معلولان بوده است.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به تجربه‌ای که در زمینه فعالیت در حوزه حمایت از معلولان دارم، این اظهارنظر رئیس انجمن ندای معلولان را تایید می‌کنم، چرا که میزان مستمری پرداخت‌شده به معلولان نسبت به شرایط موجود کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست، اما مقصر آن هم دولت یا سازمان بهزیستی یا سایر نهادهای حمایتی نیستند و مشکل به عقب ماندگی سنواتی در این حوزه برمی‌گردد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: زمانی که ریاست سازمان بهزیستی را عهده‌دار بودم سرانه مستمری افراد دارای معلولیت بسیار پایین بود، کما اینکه رقمی کمتر از سی هزار تومان برای آن پرداخت می‌شد، اما این مبلغ در سال‌های اخیر رشد بسیار خوبی داشته است.
وی تصریح کرد: البته امسال نشستی را هماهنگ کردیم که با حضور روسای سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ برگزار شده و مشکلات این حوزه مورد بررسی قرار گرفت و منابع خوبی نیز برای این دستگاه‌های حمایتی در نظر گرفته شد که ریز آنها در لایحه بودجه ۹۸ قابل مشاهده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: آنچه از اهمیت بسزایی برخوردار بوده، این است که هم برای تعیین مستمری‌ها و پرداخت‌های مستقیم به معلولان و مراکز نگهداری از آنها و هم اجرای قانون جامع حمایت از معلولان ارقام خوبی در لایحه بودجه ۹۸ در نظر گرفته شده است که هم دولت آن را پیشنهاد داده بود و هم اعضای کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس، تحقق آن را پیگیری کردند که در نهایت به ایجاد شرایط نسبتا خوبی در این حوزه منتهی شد.
رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: امیدواریم در سال ۹۸ بتوانیم شاهد افزایش اعتبارات در تمام حوزه‌های مربوط به معلولان باشیم تا دست سازمان‌های حمایتی همچون بهزیستی باز باشد که بتوانند کمیت و کیفیت ارائه خدماتشان به این قشر را ارتقا بخشند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۹:۱۳ ق.ظ

دیدگاه


6 − = یک