نماينده مردم اروميه در مجلس:

معلم دغدغه‌مند نمی‌تواند دانش‎آموز خود را از خطرات اجتماعی دور کند

معلم دغدغه‌مند نمی‌تواند دانش‎آموز خود را از خطرات  اجتماعی دور کند

گروه خبر:عضو هیات رئیسه فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به وظیفه دولت و مجلس درقبال حل مشکلات معیشتی معلمان، گفت: دولت باید لایحه سه‌فوریتی درخصوص این موضوع ارائه کند تا قبل از اتمام این مجلس اتفاق مساعدی برای معلمان بیفتد. نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به مطالبات مهم و ضروری فرهنگیان، گفت: تبعیض بسیاری در حق فرهنگیان وارد شده در حالی که حق و حقوق آنها باید به تناسب زحمات‌شان پرداخت شود؛ چراکه حقوق و مزایای معلمان با مدرسان وزارت علوم تفاوت بسیاری دارد؛ پاداش، اضافه کار و دستمزد ناچیز معلمان زحمتکش نیز با تاخیر بسیار پرداخت می‌شود و جای تاسف است که حقوق حق‌التدریس‌ها پس از ۷ ماه، روز گذشته پرداخت شد.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حقوق ناکافی و عدم اختصاص اعتبارات و وام‌های لازم برای تهیه مسکن سبب شده معلمان وضعیت معیشتی نامناسبی داشته باشد، افزود: باید از دولت پرسید چه ساز و کاری برای آموزش و پرورش دارد؟ و چرا به وضعیت آموزش و پرورشی‌ها رسیدگی نمی‌شود؟ در حالی که کرامت معلمان خدشه‌دار شده و باید برای احیاء و حفظ این کرامت تلاش کرد.
وی با تاکید بر اینکه اگر به دنبال داشتن جامعه‌ای سالم به لحاظ روانی، کاهش جرایم متعدد و آسیب‌های اجتماعی هستیم باید تمامی موضوعات مرتبط به آموزش و پرورش را جدی گرفت، افزود: معلمی که مملو از دغدغه و استرس سر کلاس حاضر می‌شود نمی‌تواند برنامه و رویکرد مشخصی برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان خود داشته باشد و نخواهد توانست آن‌ها را از آسیب‌های جدی اجتماعی که در کمین دانش‌آموزان است، دور کند.
عضو هیات رئیسه فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به وظیفه دولت و مجلس در قبال معلمان، گفت: باید طرح و لایحه سه فوریتی از سوی نمایندگان مجلس یا دولت در این زمینه به مجلس ارائه شود تا قبل از اتمام مجلس کنونی اتفاق مساعدی برای معلمان بیفتد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳۲ ق.ظ

دیدگاه


− دو = 6