معلم باغبان فطرت و اندیشه دانش‌آموزان است

معلم باغبان فطرت و اندیشه دانش‌آموزان است

گروه اجتماعی: می خواهم واژه معلم را برایتان تفسیر نمایم معلمی که از بدو طفولیتمان ، اسشمش بر سر زبان ها و یادش سر لوحه قلبهاست.
دانش آموز چون بلبل و معلم برایش باغ و چمن است و بلبل بدون باغ و چمن آواز نمی خواند شور وشوق ندارد
معلم بهار گلشن عشق است و چشمه جوشان معرفت و لطف و محبت ای کسی که بدونت چراغ دلها خاموش است بدان که رویت دریای حسن و لعلت مرجان است.
سراغ یکی از معلمان نمونه کشوری “مریم صباغ زاده” رفتیم معلمی که ذکر نامش شادی بر لبان دانش اموزان می آورد صباغ زاده متولد سال ۱۳۴۸ است و در حال حاضر دبیر ادبیات دوره متوسطه می باشد و با ۲۶ سال سابقه تدریس جزء ستارگان درخشان تعلیم و تربیت است.
سخنان شیرین و جذابش حاکی از آن بود که گویا با تمامی وجود و عشق و علاقه خاصی به این شغل مقدس روی آورده است.
وی می گفت: از دوران کودکی علاقه خاصی به شغل معلمی داشتم ، بطوریکه در دوران ابتدائی به کودکان کوچکتر از خویش درس قران می دادم از ایشان در مورد شیرین ترین و تلخ ترین خاطره در طول خدمتش سوال کردیم و جوابی که شنیدم این بود : هر لحظه ای که در کلاس درس هستم برایم زیبا ترین خاطره است اما چند سال قبل که معلمان به دلیل حقوق کم اعتصاب کردند و به مدرسه نیامدند من به طور مرتب در کلاسهایم حضور پیدا می کردم دانش اموزان از من سوال می کردن که چرا شما جزء اعتصاب کننده ها نیستید: من جواب دادم عشق به تدریس و تشنه بودن شما به علم مرا به کلاس اورده است پول برایم ارزشی ندارد بلکه وجدان اخلاقی و کاری برایم مهم می باشد فردای آن روز دانش آموزان به اتفاق اولیای خویش به مدرسه آمدند و از من تشکر و قدر دانی نمودند.
وی ادامه می دهد: من چهره شاداب بچه ها و اولیای آنها را در آن روز هیچ وقت فراموش نمی کنم و تلخ ترین خاطره برایش از دست دادن عزیزان و نزدیکان یکی از دانش آموزان در سانحه هواپیما بود که به اتفاق جمعی از دانش آموزان برای دل داری به منزل وی رفته بودند.
خانم صباغ زاده به یکی از دغدغه های فکری خویش اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین دغدغه های فکری بنده این است که مبادا دختران خوبمان آموخته های خود را در مدرسه فراموش کنند و باور ها و اعتقادات خویش را در جامعه از دست بدهند و در دام دیو صفتان گرفتار آیند.
وی گفت: محوطه کلاس ، همیشه نباید ذکر مطالب درسی باشد بلکه باید درس زندگی و نکات اخلاقی و تربیتی و دینی در دانش آموزان بها داده شود زیرا که آموزش در مدرسه پشتوانه ای است برای زندگی
وی گوشه ای از خاطرات دوران دانش آموزی خویش را نقل کرد و افزود : من یکی از دانش آموزان ممتاز در دوران تحصیلم بودم و اکنون این موفقیت خویش را مدیون زحمات بی کران مربیان خویش خصوصا خانم ناهید موفقی معلم دینی و قران دوران متوسطه و آقای جارحانی دبیر ادبیات دوران دبیرستان و همچنین استاد ارجمند دوران دانشگاه آقای منصور یار ویسی می باشم که مرا جذب شغل معلمی کردند که جا دارد از همه این عزیزان تقدیر و تشکر نمایم.
این معلم نمونه به زحمت های جبران ناپذیر پدر و مادر خویش اشاره کرد و گفت: ما در خانواده متوسط بزرگ شده ایم و پدر و مادرم با اینکه از سواد کمی بر خور دارند ولی نحوه تربیت آنان به گونه ای بود که تمامی خواهرانم و برادرم را به سوی فرهنگ سوق داد و همه ما اکنون فرهنگی هستیم و مدیون زحمات پدر و مادرمان می باشیم و احساس می کنیم معلمی مثل باغبانی است.
وی می افزاید: معلم باغبان فطرت و اندیشه دانش آموزان است و تلاش می کند در کشتزار قلب دانش آموزان نهال امید به آینده و اعتقاد و ایمان را شکوفا سازد.
به گزارش اروم نیوز زهرا اشرفی و هانیه بهاری و فاطمه اخلاقی از دانش آموزان ممتاز این معلم تلاش گر هستند که مریم صباغ زاده را الگوی زندگی خویش دانسته و از وی علاوه بر ادبیات درس زندگی خوش رویی و اخلاق آموخته اند و او را همچون مادری مهربان دوست دارند و می گویند: خوش رویی و خوش صحبتی و مهربانی خانم صباغ زاده به ما انرژی مثبت می دهد.
ای چرخ های گردان جامعه و فرشتگان محبت پا بوستان هستیم و دوستتان داریم.
لازم به ذکر است علاوه بر وی، محمدباقر قنبری، مهدی زینالی رضایی، آرام احمدپور، منصور حسین پور و شهناز رضائی نیز به عنوان معلم نمونه در آذربایجان غربی انتخاب شده اند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۶:۴۰ ق.ظ

دیدگاه


− 2 = چهار