- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

معضل معطلی در ایستگاه‌های اتوبوس ارومیه تمامی ندارد

Posted By admin On بهمن ۲۹, ۱۳۹۲ @ ۵:۵۱ ق.ظ In اجتماعی | No Comments

گروه اجتماعی: صبح یک روز کاری که از خانه خارج می‌شوی و در ایستگاه اتوبوس منتظر آمدن خط واحد می‌ایستی و لحظه به لحظه به ساعتت نگاه می‌کنی تا با تاخیر به اداره و یا شرکت خود نرسی اما همچنان اتوبوس نمی‌آید اضطراب سراسر وجودت را فرا می‌گیرد.
از آنجایی که استفاده از تاکسی آن هم هرروز برایت مقدور نباشد پس چاره‌ای نداری و همچنان منتظر می‌مانی. بالاخره چشمت بعد از مدت‌ها انتظار و میخ شدن و از سرما و قندیل بستن به اتوبوسی روشن می‌شود تا شما را به مقصد برساند.
پس از آنکه سوار می‌شوی با سیل انبوهی از جمعیت مواجه می‌شوی که کوچک‌ترین حرکت منجر می‌شود به رفتن گوش تو به چشم بغل دستی و یا له کردن پای تو توسط بغل دستی و از همه فاجعه آمیز تر اینکه اگر مسافری شب قبل سیگار یا سیری نیز نوش جان کرده باشد که وا مصیبتا..
بعد از ۴۵ دقیقه اتوبوس توقف می‌کند و از لابه لای مسافران خود را با زحمت فراوان به درب اتوبوس نزدیک می‌کنی و کارت را می‌زنی پیاده می‌شوی و نفس راحتی می‌کشی و نیم نگاهی به ساعتت می‌اندازی تا با تاخیر به اداره نرسیده باشی، که یک‌دفعه شوکه می شی، چون نیم ساعتی است که ساعت کاری اداره یا کلاس دانشگاه گذشته است و این پروسه در پایان ساعت کاری و بازگشت به خانه نیز دقیقا به همین منوال تکرار می‌شود.
به گزارش اروم نیوز، شهر ارومیه به دلیل اینکه در چند سال اخیر در لیست کلان شهرهای ایران قرار گرفته با مشکلات عدیده‌ای در زمینه حمل و نقل عمومی مواجه است.
با توجه به انتقادهای مطرح شده از سوی اغلب مردم در زمینه وضعیت اتوبوس‌های شهری، برای بررسی و رصد بیشتر این مشکل به سراغ ساکنان محله‌ها و شهرک‌های مختلف شهر رفتیم و از مشکلات و انتظارات مردم در خصوص خط واحد های عمومی شهری جویا شدیم.
نگاه مردم:
ایستادن و معطلی در ایستگاه‌های اتوبوس معضلی جدی در سرما برای شهروندان است.
ر. ا یکی از ساکنین کوی آذربایجان در گفت‌وگو با خبرنگار اروم نیوز با بیان اینکه اتوبوس‌های کوی آذربایجان به تعداد کافی نیست اظهار کرد: کوی آذربایجان اگر چه جز پرحجم ترین مناطق شهر نیست اما به دلیل وجود یک مرکز درمانی و مراجعه مردم به این بیمارستان جز آن دسته از مناطقی است که بیشتر نیاز دارد تا وسایل حمل نقل عمومی آن هم در ساعت‌های مختلف از روز به این منطقه تردد داشته باشند اما متأسفانه ایستادن و معطلی در ایستگاه‌های اتوبوس این منطقه معضلی جدی برای ساکنان کوی آذربایجان شده است.
یکی از شهروندان ارومیه‌ای از اینکه برنامه زمان‌بندی مشخص برای حرکت اتوبوس‌ها وجود ندارد شاکی بود و می‌گفت: برنامه زمان‌بندی مشخصی برای حرکت اتوبوس‌ها وجود ندارد یا اگر هم وجود داشته باشد برای شهروندان اطلاع رسانی نشده است. وی که یکی از ساکنان منطقه ۹ پله بود با تاکید بر اینکه سرویس دهی ناوگان عمومی شهر در فصل زمستان و اوج سرما نباید با تاخیر زیاد صورت گیرد، ادامه داد: مسئولان باید چاره‌ای برای تمام خطوط اتوبوسرانی بیندیشند و برای تسریع در جابه‌جایی مردم تعداد اتوبوس‌ها را افزایش دهند.
فشردگی مسافرین داخل اتوبوس‌ها
شهروند دیگری از ساکنان آزادگان که کارمند است اظهار داشت: به علت کمبود و دیر آمدن اتوبوس در خط آزادگان، مردم به صورت فشرده و متراکم، سوار اتوبوس می‌شوند و شاهدیم که گاهی اوقات برای ایستادن مردم در وسط اتوبوس هم جایی نیست و شرایط نامطلوبی برای حضور مردم در اتوبوس ایجاد شده است.
نبود امکانات گرمایشی در فصل سرما
یکی دیگر از استفاده کنندگان وسایط حمل نقل عمومی شهری از نبود امکانات گرمایشی در فصل سرما در اتوبوس‌ها ناراضی بود و می‌گفت: مسئولان باید بیشتر به فکر رفاه حال شهروندان باشند و با قرار دادن امکاناتی که در شان آن‌ها باشد به حقوق شهروندی آن‌ها احترام قائل باشند.
با این حال با توجه به مشکلاتی که مطرح شد مردم از مسئولان گوش شنوا برای رسیدگی به مشکلات مطرح شده را می‌خواهند و انتظار دارند به حقوق شهروندی آن‌ها احترام گذاشته شود.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%85%d8%b9%d8%b6%d9%84-%d9%85%d8%b9%d8%b7%d9%84%d9%8a-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%8a%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%d9%8a-%d8%a7%d8%aa%d9%88%d8%a8%d9%88%d8%b3-%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%85/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.