معضل سیب های مازاد نیاز آذربایجان غربی رفع شود

معضل سیب های مازاد نیاز آذربایجان غربی رفع  شود

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: امید است مصوبه تهاتر سیب و موز هرچه زودتر اجرایی شود تا معضل سیب های انباشته شده در سردخانه ها رفع شود.
به گزارش آراز آذربایجان ،حجت الاسلام سید سلمان ذاکر بااشاره به آزاد شدن واردات موز به ازای صادرات سیب، افزود: با مصوبه کارگروه ستاد تنظیم بازار واردکنندگان می توانند باتوجه به شرایط تعیین شده نسبت به واردات موز در ازای سیب اقدام کنند.
این نماینده خانه ملت خاطر نشان کرد: طبق این مصوبه در ازای صادرات یک کیلو سیب ، یک کیلو موز وارد کشور خواهد شد که علاوه بر صادرات سیب باعث کاهش قیمت موز در کشور می شود.وی با اشاره به اینکه ۳۸درصد مردم آذربایجان غربی درگیر مشاغل کشاورزی و تولید سیب است، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰۰هزار تن سیب در سردخانه های آذربایجان غربی وجود دارد که نیاز جدی برای تصویب مصوبه ای برای صادرات سیب تولیدی مازاد مصرف مردم بود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بااشاره به اینکه چند راهکار برای صادرات سیب مازاد مصرف مطرح شد، اظهار کرد: یکی از روش ها تبدیل ارز تعهدی به ارز تهاتری است که در قبال صادرات سیب محصولاتی همچون موز، آناناس و سموم کشاورزی وارد کشور شود که علاوه بر حل مشکل سیب یک مشوق برای تجار و صادرکنندگان باشد.
وی یاد آور شد: یکی از راهکاری صادراتی لغو کارت های تعلیقی تجار است که تاکنون ۷۰۰هزار کارت تعلیقی تجار لغو تعلیق شده است. رییس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی بابیان اینکه انباشت سیب مازاد در سردخانه یک معضل جدی است که هرساله با آن مواجهیم، ادامه داد: امید است این مصوبه هرچه زودتر اجرایی شده و تا پایان فروردین سیب مازادی در سردخانه های آذربایجان غربی موجود نباشد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲:۲۷ ب.ظ

دیدگاه


× شش = 54