معضل ترافیکی دانشگاه آزاد ارومیه همچنان پا برجا مسئولان توجه کنند

معضل ترافیکی دانشگاه آزاد ارومیه همچنان پا برجا مسئولان توجه کنند

الناز ملک‌زاده
گروه گزارش: سایت جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه واقع در ابتدای محور ارومیه – سلماس که از ۲ سال گذشته تا کنون معضلات ترافیکی زیادی را در این محور پرتردد ایجاد کرده و خطر تصادفات جبران ناپذیر دانشجویان این مرکز را تهدید می‌کند.
مجتمع شماره سه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه از روز ۲۷ مهرماه سال ۹۰ تا کنون به دلیل اجرای طرح‌های توسعه و عدم توجه به تامین پارکینگ و محل تردد خودروهای حمل و نقل دانشجویان هم اکنون معضلی جدید در مسیر انتهایی محور سلماس- ارومیه ایجاد کرده است.
ساختمان‌های دانشگاه آزاد اسلامی که بر اساس اعلام معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی به صورت غیر قانونی بدون در نظر گرفتن مسائل ترافیکی و حمل و نقل دانشجویان احداث شده، هم اکنون بر بار ترافیک این محور افزوده و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در این منطقه با مشکل مواجه شده است.
هر چند این معضل موضوع اصلی جلسه شورای ترافیک ۹ دی‌ماه سال گذشته بود و اعضای جلسه برای رفع موضوع راهکارهای لازم را ارائه کردند ولی هنوز مشکل به قوت خود باقی بوده و تردد در این نقطه با خطرات و تهدیدات جانی و مالی زیادی همراه است.
تردد بیش از حد ظرفیت به دلیل وجود روستاهای متعدد در این محور و محل نامناسب ورود و خروجی این سایت نیز از عوامل تشدید کننده ترافیک در مقابل دانشگاه آزاد اسلامی بوده که با وجود تغییر کاربری فضای سبز به پارکینگ باز هم مشکل لاینحل باقی است.عدم وجود پارک سوار، خطر برخورد خودروهای عبوری با عابرین پیاده و خودروهای در حال خروج از پارک عامل اصلی بروز این مشکلات از دیدگاه راهنمایی و رانندگی بوده و نبود پل مکانیزه، لزوم ساماندهی پارک سوار، نبود نرده کشی در بین جاده و نبود ناوگان حمل و نقل عمومی دانشجویان نیز از دیگر کمبودها و مشکلات ساختار ترافیکی این سایت محسوب می‌شود.
*بررسی امکان تعریض جاده اصلی در مقابل دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه
مشکل ترافیکی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه در مسیر انتهایی محور سلماس ارومیه بعد از گذشت حدود ۱۰ ماه در جلسه شورای ترافیک شهرستان ارومیه مطرح و معاون عمرانی این دانشگاه گفت: بررسی امکان تعریض جاده اصلی و نیز لزوم جابه‌جایی در دور برگردان موجود در مجاورت دانشگاه، امکان افزایش راه‌های دست یابی به مرکز و ایجاد پارکینگ تاکسی و اتوبوس ضروری است.
محمد باقر داریانی با اعلام اینکه مطالعه برای احداث پارکینگ طبقاتی نیز یکی از گزینه های کاهش بار ترافیکی در مقابل دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه سایت شماره ۳ است، ادامه داد: برای استفاده بهینه از زمین این مجموعه باید مطالعات زیرساختی انجام شود.
فرماندار ارومیه نیز به لزوم اهمیت مراکز آموزش عالی در مباحث ترافیکی به منظور تسهیل در امورات این مراکز اشاره و اضافه کرد: هدف از تشکیل این جلسه در دانشگاه آزاد رسیدگی به مشکلات ترافیکی مبتلا به این مرکز در حوزه ترافیک است.
محمد جواد شریف نژاد اظهار داشت: تلاش‌های مجموعه شهرداری ارومیه در به سامان رساندن پروژه های عمرانی شهر به خصوص در زمینه ترافیک قابل ستایش بوده که امید می‌رود معضل ترافیکی دانشگاه آزاد نیز با همکاری این نهاد رفع شود.
به هر روی جابجایی دور برگردان مقابل سایت شماره دانشگاه آزاد واحد ارومیه، مکانیزه کردن پله های پل عابر پیاده مقابل دانشگاه و نرده کشی بین دو باند از دیدگاه کارشناسان راه حل‌های کوتاه مدت رفع مشکل ترافیک و تجمع خودرو در مقابل سایت عنوان می‌شود که امید است قبل از بروز هر گونه حادثه غیر قابل جبران احتمالی مسئولان نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۶:۱۶ ق.ظ

دیدگاه


هشت × 6 =