نماينده مردم ماکو در مجلس:

معاملات همه بانک ها حتی دولتی ربوی شده است

معاملات همه بانک ها حتی دولتی ربوی شده است

گروه خبر:عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با جلساتی که با مسئولان بانک مرکزی داشتیم، در ارتباط با استقلال بانک مرکزی و فعال سازی کمیته انضباطی قدم هایی برخواهیم داشت.
عین الله شریف پور با بیان اینکه در سال تولید و اشتغال چند کار اقتصادی را در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دادیم، عنوان داشت: مجلس باید با همکاری دولت نظام بانکی را ساماندهی کند. دولت مدعی است لایحه آماده است اما تاکنون ارائه نشده است و به همین دلیل مجلس در قالب طرح توسط کارگروهی که تعیین شده است، در سال اقتصاد مقاومتی، به دنبال این است که نظام بانکی ساماندهی شود. اگر دولت هم لایحه آن را ارائه داد با هم پالایش می کنیم تا نظام بانکی در یک بستر خوب بتواند محرکی برای تولید باشد تا به دنبال آن اشتغال نیز ایجاد شود.
نماینده مردم ماکو، چالدران، پلدشت و شوط در مجلس شورای اسلامی، درباره دیگر اقدامات کمیسیون اقتصادی مجلس نیز گفت: یکی از مباحثی که در دستور این کمیسیون است، استقلال بانک مرکزی است. هم بانک های خصوصی و هم بانک های دولتی از بخش های مختلف تهدید می شوند و به همین دلیل دچار آسیب پذیری شده اند. بررسی ها نشان می دهد عدم نظارت مستمر و مداوم بانک مرکزی موجب این تهدیدات شده است. با جلساتی که با مسئولین بانک مرکزی داشتیم، هم در ارتباط با استقلال بانک مرکزی و هم در ارتباط با فعال سازی کمیته انضباطی بانک مرکزی، قدم هایی برخواهیم داشت.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به قانون بانکداری اسلامی، اظهار داشت: با وجود این قانون بعد از سه الی چهار دهه، نتیجه ای از آن شاهد نیستیم و به همین دلیل مشاهده می کنیم بعد از سه دهه معاملات همه بانک ها حتی دولتی نیز ربوی شده اند و تمامی مراکز تولیدی بیشترین آسیب را دیده اند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر امروز بستر اشتغال ایران به خارج از مرزها منتقل شده است، به دلیل نابسامانی نظام بانکی است و به همین دلیل نیاز است پالایشی در قانون بانکداری اسلامی انجام دهیم.
دکتر ابراهیم پورجم نیز اقتصاد مقاومتی را یک اقتصاد بومی برآمده از فرهنگ اسلام انقلاب، پویا و انعطاف پذیر و دانش بنیان دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی قصد دارد اهداف نظام اسلامی را برآورده کند و اقتصاد کشور را در مقابل تنش های مختلف از شکنندگی نجات دهد.به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازخانه ملت، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: باید بر اساس شاخص هایی که اقتصاد مقاومتی دارد، در تمامی اقشار جامعه به خصوص قشرهای فرهیخته این موضوع را مطرح کنیم تا همه حتی افراد عامی از جمله تولید کننده و مصرف کننده بدانند، منظور از اقتصاد مقاومتی چیست و برای هر کدام از از اقشار چه برنامه ای دارند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۶:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


× 9 = هفتاد دو