معادن تکاب ظرفیتی نهفته برای رفع بیکاری است

معادن تکاب ظرفیتی نهفته برای رفع بیکاری است

گروه خبر: فرماندار تکاب با اشاره به اینکه معادن غنی این شهرستان ظرفیت نهفته برای رفع بیکاری در این منطقه محروم است، گفت: باید از این ظرفیت‌ با ایجاد صنایع وابسته برای اشتغال جوانان استفاده کرد.
محمود زمانی در دیدار با اعضای انجمن معدن‌داران تکاب با بیان اینکه تکاب یکی از قطب‌های اصلی فعالیت‌های معدنی در کشور است، افزود: معادن تکاب ظرفیت ایجاد اشتغال برای جوانان را دارد و باید با برنامه‌ریزی اصولی و نگاهی معطوف به صنعت و جلوگیری از خام فروشی مواد، صنایع وابسته به معادن سنگ با هدف اشتغال‌زایی در این شهرستان راه‌اندازی شود.
وی اظهار داشت: معادن فعال سنگ در این شهرستان به خوبی می‌توانند بسترهای لازم برای ایجاد اشتغال را فراهم کرده و با ایجاد کارگاه‌ها و کارخانه‌های وابسته و صنایع تبدیلی و جانبی از خام‌فروشی مواد معدنی جلوگیری کرده و به دنبال رونق اقتصادی در منطقه باشند.
وی بیان کرد: ایجاد صنایع پایین‌دستی در بخش‌های مختلف معادن، کشاورزی و دامداری از مهمترین راهکارهای توسعه و ایجاد اشتغال در این شهرستان به‌شمار می‌رود که در برنامه آمایش سرزمینی نیز لحاظ شده است.
«زمانی»، ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن تکاب در جمع ۳۱ شهرستان پایلوت توسعه در کشور، استفاده از ظرفیت‌های معدنی در رونق اقتصادی و راه‌اندازی صنایع پایین‌دست معادن می‌تواند به روند توسعه این شهرستان شتاب بخشد.
وی با بیان اینکه معدن‌داران به حل مشکلات روستاها اهتمام جدی داشته باشند، افزود: سازوکاری فراهم شده تا مسایل مربوط به معدن‌داران و اهالی روستاها و اداره‌ها در کمیته حل اختلاف شهرستان تکاب مطرح، بررسی و رفع شود.
فرماندار تکاب با اشاره به ضرورت نظارت بر فعالیت‌های معدنی نیز گفت: معادن از ظرفیت تجهیزات و امکانات خود در فرآیند مدیریت بحران در این شهرستان باید به شکل بهینه‌ای استفاده کنند.
تکاب از شهرهای کوهستانی جنوب آذربایجان‌غربی است و به دلیل داشتن ۲ معدن بزرگ طلا و ۳۰ معدن سنگ یکی از قطب‌های اصلی معدن در کشور است و هم‌اینک بیش از ۲ هزار نفر در بخش معادن و صنایع معدنی این شهرستان از جمله سه واحد بزرگ تولید و استحصال طلا در مناطق «زرشوران» و «آق‌دره» مشغول‌ به‌کار هستند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۱ ق.ظ

دیدگاه


سه + = 7