معادن تکاب به جز تخریب سودی برای مردم ندارد

معادن تکاب به جز تخریب سودی برای مردم ندارد

گروه خبر: نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: تکاب و شاهین‌دژ دارای معادن بزرگ طلا و سنگ هستند اما این معادن به جز تخریب محیط زیست، منابع طبیعی و منابع آبی منطقه، ایجاد امراض و بیماری مختلف در بین مردم و تخریب منازل روستاییان براثر فعالیت های انفجاری و استخراج، سود و دستاورد دیگری برای مردم نداشته‌اند.
به گزارش آراز آذربایجان، حسن همتی در جریان سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و استاندار آذربایجان‌غربی به تکاب با بیان اینکه وضعیت جاده‌های بین شهری و روستایی منطقه شایسته مردم این شهرستان نیست، افزود: جاده‌های تکاب و شاهیندژ از چند سال قبل منتظر اجرای عملیات آسفالت هستند و باگذشت چند سال اقدام عملیاتی مهمی در این محورها انجام نشده‌است.
وی بیان‌کرد: عملیات آسفالت جاده‌های تکاب به کندی و با حرکت لاک‌پشتی پیش می‌رود و محورهای مواصلاتی این شهرستان از ۲ سال قبل در مسیر اجرای روکش آسفالت است اما شاهد تحقق مناسب آن نبوده‌ایم.
نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این ۲ شهرستان سردسیر و کوهستانی هستند و روستاییان برای تامین سوخت زمستانی خود هزینه‌های گزاف پرداخت می کنند، اظهار داشت: افزایش سهمیه گازرسانی ۵۵روستای تکاب و شاهین دژ را باجدیت پیگیری می‌کنیم.
همتی ادامه‌داد: هفته آینده دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان تکاب نصب و راه‌اندازی می‌شود و راه‌اندازی مرکز فوریت‌های پزشکی در تکاب و شاهین دژ و تجهیز درمانگاه شهر کشاورز نیز عملیاتی شده و در دستورکار قراردارد.وی اضافه‌کرد: تکاب و شاهین‌دژ دارای معادن بزرگ طلا و سنگ هستند اما این معادن به جز تخریب محیط زیست، منابع طبیعی و منابع آبی منطقه، ایجاد امراض و بیماری مختلف در بین مردم و تخریب منازل روستاییان براثر فعالیت های انفجاری و استخراج، سود و دستاورد دیگری برای مردم نداشته‌اند.
نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه می‌گویند معادن طلا در تکاب اشتغال ایجاد کرده در مقابل روزانه ۲۰۰ کیلو شمش طلا که از تکاب می‌برند، اقدامی بسیار ناچیز است.
همتی با بیان اینکه معادن طلا و سنگ حقوق دولتی ۱۵ درصدی قانونی را پرداخت نکرده و به وظایف اجتماعی خود نیز عمل نمی‌ کنند، اظهار داشت: مردم و جوانان تکاب از چند سال گذشته منتظر راه اندازی فاز۲ کارخانه طلای زرشوران هستند اما نه تنها این مساله محقق نشده بلکه برخی استخدام‌های انجام‌شده در این کارخانه غیرقانونی و سفارشی است در حالی که این مجتمع اعضای هیات مدیره غیربومی با حقوق‌های بالا دارد.
وی بیان‌کرد: در سفر اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت به تکاب سازمان گسترش معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) موظف شد نسبت توسعه عمرانی و اقتصادی و تقویت زیرساخت‌های تکاب اقدام‌کند اما این مساله نیز محقق نشده‌است.
وی گفت: فعالیت معادن سنگ و انتقال مواد معدنی از تکاب به سایر شهرها موجب تخریب وضعیت جاده‌های این شهرستان شده و علیرغم تاکید وزارت جهادکشاورزی، مسوولان منابع طبیعی در زمینه صدور مجوز و همکاری جهت احداث شهرک سنگ در تکاب اقدامی نکرده‌اند.
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به‌همراه جمعی از معاونان وزرا و نمایندگان مجلس روز شنبه در سفری یک روزه به آذربایجان غربی از چند شهر این استان از جمله ماکو، شاهیندژ و تکاب بازدید کرد و در پایان سفر خود در جلسه‌ای در شهرستان تکاب به بررسی مشکلات شهرهای محروم آذربایجان‌غربی پرداخت.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


− 5 = چهار