گزارش//

معابر ارومیه در پیچ‌وخم بی‌توجهیِ مسئولان شهری

معابر ارومیه در پیچ‌وخم بی‌توجهیِ مسئولان شهری

گروه گزارش: نامناسب بودن آسفالت خیابان‌ها معضلی فراموش‌شده توسط مدیران شهری ارومیه است که شهروندان را با چالش‌های مختلفی روبرو کرده است. طی سال‌های اخیر مشکلات مربوط به آسفالت معابر شهری در بیشتر شهرها، از جمله مسائلی بوده است که شهرداری‌ها با آن دست‌ به‌ گریبان بوده‌اند و معابر اصلی و خیابان‌های ارومیه نیز از این امر مستثنی نبوده و شهروندان در این شهر، از آسفالت‌ها و زیرساخت نامناسب شهر گلایه دارند و انگار گوش شنوایی جهت رسیدگی به این نارضایتی‌ها وجود ندارد.
کم‌توجهی به اصول اساسی در زیرسازی معابر و خیابان‌ها و به‌تبع آن کیفیت بد آسفالت‌ها، همه و همه دست در دست هم داده‌اند که شهروندان هنگام رانندگی در خیابان‌های ارومیه در حال موج‌سواری بر روی چاله‌ها در خیابان‌ها باشند.
این معضل بزرگ و فراموش شده توسط مدیران شهری باعث شده که مردم ارومیه با چالش جدی مواجه شوند و تردد در خیابان‌های اصلی هر روز سخت‌تر شده و نارضایتی آنان را به دنبال دارد.
وضعیت نامطلوب و کیفیت نامناسب آسفالت معابر در شأن مرکز استان نیست
یوسف محمدی یکی از رانندگان تاکسی در ارومیه بیان کرد: وضعیت نامطلوب و کیفیت نامناسب آسفالت معابر در شان مردم مرکز استان نیست و در برخی موارد منجر به خسارات جانی و مالی به شهروندان شده می‌شود.وی گفت: چندین بار با جمعی از رانندگان به این گونه از مشکلات اعتراض کرده‌ایم اما متاسفانه گوش شنوایی برای شنیدن نبوده و نیست.
شهروند دیگری در خصوص مناسب نبودن آسفالت معابر و خیابان‌های اصلی سطح ارومیه، عنوان کرد: علاوه بر نامناسب بودن وضعیت آسفالت خیابان‌ها، سرعت‌گیرهای فرسوده و غیر استاندارد زیادی را می‌توان در سطح شهر مشاهده کرد که همواره باعث خسارت وارد کردن به خودروهای شهروندان می‌شود.
وی گفت: شاید مسئولان در این شهر رفت و آمد نمی‌کنند و این وضع اسفناک را نمی‌بینند چرا که اگر خودروی آنها نیز همانند شهروندان دچار خسارت شود تدابیر لازم را برای حل این مشکل اندیشیده و این معضل بزرگ را حل می‌کنند.
هدف شورای شهر بهبود وضعیت عمومی مناطق با تغییر در شیوه‌های مدیریتی است
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار داشت: یکی از اهداف و سیاست‌های شورای اسلامی شهر ارومیه بهبود وضعیت عمومی مناطق با تغییر در شیوه‌های مدیریتی است.مرتضی منافی بیان کرد: اصلاح و مرمت جدول‌ها، پیاده‌روها، آسفالت و مبلمان شهری و زیباسازی مناطق، نصب تجهیزات ترافیکی و خط کشی معابر عمومی از سوی معاونت خدمات شهری به ویژه در مناطق کمتر برخوردار باید در اولویت شورا و شهردار قرار بگیرد.
گلایه شهروندان در ارومیه از وضعیت آسفالت و چاله‌های سطح شهر به جا است
سخنگوی شورای شهر ارومیه با بیان اینکه، گلایه شهروندان، از وضعیت آسفالت و چاله‌های سطح شهر به جا است، اظهار داشت: متاسفانه مجموعه شهرداری به علت تغییرات مدیریتی در نیمه نخست سال، گران بودن قیمت قیر، کمبود بودجه و همچنین تغییر شرایط خرید قیر یعنی خرید نقدی_بورس، در عمل نتوانست به شاخص‌ها برسد.
توماج وحید افشار افزود: اما پس از سه روز از آغاز به کار شورای ششم بلافاصله عملیات‌های لکه‌گیری انجام گرفت که تاکنون نزدیک به ۳۰۰ هزار متر مربع آسفالت در سطح شهر اجرا شده است.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از تسنیم، وی تصریح کرد: در حال حاضر با وضعیت مطلوب فاصله وجود دارد که امید است با مناسب شدن شرایط جوی این معضل را جبران کنیم‌.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۸:۴۰ ق.ظ

دیدگاه


نُه + = 11