- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه در شرایط خاص سیاسی تنظیم شده است

Posted By admin On دی ۱۸, ۱۳۹۹ @ ۱:۱۲ ب.ظ In اخبار ویژه,دریاچه ارومیه | No Comments

آراز آذربایجان- نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به این که مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه در شرایط خاص سیاسی تنظیم شده است گفت: فعالیت کشاورزان با این مصوبات که بر اساس شرایط اقلیمی و منطقه‌ای استان تنظیم نشده تحت‌الشعاع قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر ، با اشاره به این که مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه در شرایط خاص سیاسی تنظیم شده است اظهار داشت: متاسفانه فعالیت کشاورزان با این مصوبات که بر اساس شرایط اقلیمی و منطقه‌ای استان تنظیم نشده، تحت‌الشعاع قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد مردم استان مشغول کشاورزی هستند، افزود: مصوباتی که ستاد احیای دریاچه ارومیه در سال‌های اخیر در حوضه دریاچه ارومیه اجرا کرده باعث تعطیلی سدها، کاهش فعالیت کشاورزان به دلیل کمبود آب و آسیب‌ها جدی به آنها شده که باید در این زمینه تجدید نظر شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین در آذربایجان ‌غربی به دلیل نبود ملزومات کشاورزی و عدم برنامه‌ریزی مناسب از عقب‌ مانده‌ترین استان‌ها در امر صادرات به شمار می‌رود که اگر برنامه‌ریزی دقیق صورت بگیرد می‌تواند مشکل اشتغال‌زایی را حل کرده و سرانه درآمد مردم استان را بالا ببرد.
وی با اشاره به این که مهمترین دستاورد وزیر جهاد کشاورزی تقویت و احیای کارخانه‌های بسته‌بندی محصولات کشاورزی استان بود، تصریح کرد: ۶۱۶ میلیارد تومان برای تقویت کشاورزی این در این سفر اختصاص یافت که ۲۱۵ میلیارد از آن برای سرمایه در گردش و احیای کارخانجات کشاورزی است.
ذاکر تاکید کرد: اختصاص این تسهیلات برای کشاورزان و واحدهای فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی باید براساس فرآیند اصلاح شده باشد و در آن سلیقه‌ای عمل نشود و کوتاه‌ترین زمان ممکن این تسهیلات در اختیار آنان قرار بگیرد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی برطرف کردن صادرات محصولات کشاورزان را از دیگر وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر از کامیون و تریلی یخچالدار برای صادرات کنسانتره نیز استفاده نشده که باید در استان شرکت‌های حمل و نقل با کامیون های یخچالدار راه‌اندازی شود.
وی گفت: همچنین تعلیق ۳۰۰ کارت معلق بازرگانان استان از دیگر دستاورد وزیر جهاد کشاورزی در سفر دو روزه به آذربایجان ‌غربی بود.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d9%85%d8%b5%d9%88%d8%a8%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%af-%d8%a7%d8%ad%db%8c%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%a7%da%86%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%85%db%8c%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%b4%d8%b1%d8%a7/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.