مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي آذربايجانغربي :

مشکل کیفیت آب ۲۳۲ روستای حاشیه دریاچه ارومیه حل شد

مشکل کیفیت آب ۲۳۲ روستای حاشیه دریاچه ارومیه حل شد

گروه خبر:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: کیفیت آب مصرفی ۲۳۲ روستای حاشیه دریاچه ارومیه ارتقا یافت تا مشکل این روستاها در تامین آب شرب بهداشتی حل شود.
کاظم محمدی اقدم با اشاره به اینکه ساکنان این روستاها به خاطر خشک شدن دریاچه ارومیه با مشکل افت کیفیت آب مواجه شده بودند، افزود: منبع جدید برای تامین آب این روستاها تامین شد. وی اضافه کرد: توجه به کیفیت آب آشامیدنی روستاها از اهداف مهم شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی است و آب توزیعی در روستاهای استان به طور مستمر سنجش می شود تا مشکلی در خصوص تامین آب با کیفیت در روستاها وجود نداشته باشد.
وی اظهار کرد: علاوه بر آن در ۱۴۰ روستای شهرستان های تازه تاسیس پلدشت و شوط نیز باهدف افزایش کیفیت آب شرب، از دستگاه های پکیج تصفیه آب استفاده می شود. وی از راه اندازی ادارات آب و فاضلاب روستایی در شهرستان های شوط، پلدشت و چایپاره خبر داد و گفت: این تصمیم در راستای تسریع در انجام امور مشترکان و روستاییان این شهرستان ها اتخاذ شده است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازایرنا تا چند سال پیش بسیاری از ساکنان حاشیه دریاچه ارومیه با دریاچه ای رو به خشکی و آب آشامدینی شور مواجه بودند اما با تلاش دولت تدبیر و امید، وضعیت دریاچه ارومیه در حال بهبود است و میزان آب موجود آن از ۵۰۰ میلیون مترمعکب در زمان بحرانی به بیش از ۲٫۵ میلیارد مترمکعب در زمان حاضر رسیده است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۶:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


سه + = 12