مشکل دریاچه ارومیه مشکل کل کشور است

گروه خبر: رئیس جمهوری با تاکید بر حفظ محیط زیست گفت: دولت یازدهم فعالیت خود را با محیط زیست شروع کرده اما این مطلب بدان معنا نیست که دولت می‌تواند تمامی معضلات را حل کند.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی این مطلب را در مراسم هفته جهانی محیط زیست و در جمع کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد و افزود: دولت بر مسئله محیط زیست به عنوان اولویت بسیار مهم تاکید دارد.
رئیس دولت یازدهم با بیان این که مشکلات محیط زیستی نیاز به فرهنگ سازی دارد، خاطرنشان کرد: آلودگی و تخریب دو معضلی هستند که می‌توانند محیط زیست را تخریب کنند.
وی با بیان اینکه محیط زیست در راس همه امور است و این امر باید به دست مردم حل و فصل شود، یادآور شد: در یک دوره محیط زیست تنها تشریفات بود و به باور نرسیده بودند که محیط زیست مدخلیت دارد و باید رویش حساب باز کنیم اما حالا می‌گویند محیط زیست پیوست باید داشته باشد.
رئیس دولت تدبیر و امید با بیان این که معضل آب معضل بزرگی در کشور است از پایین آمدن سطح آب‌ها و سفره‌های زیرزمینی به عنوان معضل زیست محیطی ابراز نگرانی کرد و با بیان اینکه به یکی از وعده‌های انتخاباتی خود عمل کرده‌ام، گفت: در نخستین جلسه دولت یازدهم، همان‌طور که وعده داده بودم؛ مصوبه‌ای راجع به دریاچه ارومیه را گذراندیم.
روحانی از اینکه دولت یازدهم کارش را با محیط زیست آغاز کرده است ابراز خرسندی کرد و تاکید نمود: البته این بدین معنا نیست که دولت قادر است همه معضلات زیست محیطی را حل و فصل کند.
رئیس جمهوری اعلام کرد: دولت در هیچ مسئله ای نمی‌تواند خوش کاری انجام دهد و یا مشکلات را حل و فصل کند، اما می‌تواند حمایت کند، تسهیلات لازم را فراهم کند. اما مشکلات تنها به دست مردم حل و فصل خواهد شد.
روحانی همچنین با طرح این سوال که آیا دولت دینی، دولت خوبی است؟ اظهار داشت: این موضوع باید مورد بحث قرار گیرد، دین را نباید به دست دولت داده شود؛ دین دست کارشناسان و دلسوزان و فرهیختگان باید باقی بماند.
رئیس دولت یازدهم گفت: واقعا اگر به نکات بهداشتی توجه نشود، سلامت مردم به خطر می‌افتد. معضلات فراوانی در زندگی مردم فراهم می‌شود.
وی افزود:مسائل زیست محیطی هم در ابتدا به صورت تشریفات ظهور و بروز پیدا کرده بود، اما مردم دیدند که این‌گونه نیست به ویژه در سال‌های اخیر هوای تهران به جایی رسید که واقعا راه رفتن و نفس کشیدن معضل شد و در ۶-۷ شهر بزرگ این امر به یک معضل تبدیل شد.
رئیس جمهوری اضافه کرد: دریاچه ارومیه مشکل بزرگی شد نه برای آذربایجان غربی و یا شرقی یا منطقه غرب کشور، بلکه برای کل کشور مشکل شد.
روحانی افزود:البته قدم‌هایی برداشته شده، شرایط جوی هم کمک کرد، کمی دریاچه ارومیه از وضعیت سابقش خارج شد، البته کافی نیست و کار بسیار باید کرد.
وی ادامه داد: اگر به دریاچه ارومیه رسیدگی نشود، نه برای چند شهر، بلکه زندگی ۱۴ میلیون نفر را با خطر روبرو خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران رئیس دولت یازدهم خاطرنشان کرد: اگر خدای ناکرده این دریاچه خشک شود، طوفان‌های نمک آغاز شود زندگی و باغات مردم از بین خواهد رفت

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۳:۵۱ ق.ظ

دیدگاه


+ 4 = هشت