مشکل جوانان با وام مسکن رفع نمی‌شود

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: دولت باید به جای وام مسکن به فکر اشتغال جوانان باشد، چرا که جوانان توانایی پرداخت اقساط وام را نداشته و مشکل آنان با وام مسکن رفع نمی‌شود.
عابد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار آراز آذربایجان اظهار داشت: مسکن و شغل در حوزه ازدواج مهم بوده و نباید حوزه ازدواج را در وام خلاصه کرد، زیرا سهم مسکن و اشتغال در بحران‌های پس از ازدواج حداکثر ۴۰ درصد است که ۵ تا ۱۰ درصد آن به وام ازدواج مربوط می‌شود.
وی افزود: دولت باید به جای وام مسکن به فکر اشتغال جوانان باشد، چرا که جوانان توانایی پرداخت اقساط وام را نداشته و مشکل آنان با وام مسکن حل نمی‌شود.
فتاحی در رابطه با مشکلات پرداخت وام مسکن، تاکید کرد: با توجه به وضعیت تورم، میزان وام هر چه قدر افزایش یابد جوانان بیشتر با مشکل پرداخت آن مواجه می‌شوند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مشکل نخست جوانان به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها اشتغال است و دولت باید با ایجاد اشتغال‌زایی برای جوانان گام نخست را برای حل این مشکل بردارد.
وی برای حل مشکلات اشتغال جوانان تاکید کرد و اظهار داشت: باید فضاهای تولید و کار در کشور رونق یابد و پس از ایجاد شغل، مشکلات ازدواج، مسکن، آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی را مورد بررسی قرار داد و رفع کرد.
فتاحی در خصوص وام‌هایی که واگذار می‌شود، گفت: اگر این وام‌ها به شکل شناور یعنی در مسائل اقتصادی و تولیدی استفاده شوند بسیاری از مشکلات اقتصادی رفع می‌‌شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وام‌های شناور موجب رونق و رقابت بازار اقتصاد شده و تورم کاهش یافته و در عرصه ساختمان‌سازی و مسکن پیشرفت به‌سزایی را شاهد خواهیم بود.
وی اعلام کرد: دولت باید تا زمان جذب اشتغال جوانان حقوق خاصی برای آن‌ها در نظر بگیرد تا جوانان تحت پوشش تامین اجتماعی بتوانند از آسیب‌های اجتماعی در امان باشند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۶:۲۳ ق.ظ

دیدگاه


چهار × 8 =