نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي :

مشکل بیکاری جوانان با گفتار درمانی و آمار دادن درست نمی‌شود

مشکل بیکاری جوانان با گفتار درمانی و آمار دادن  درست نمی‌شود

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست‌های وزارت کار در حوزه اشتغال گفت: با تحکم و توصیه و گفتار درمانی و ارائه آمار مشکل بیکاری جوانان رفع نمی‌شود.
به گزارش آراز آذربایجان، حجت الاسلام سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس در تشریح سوال خود از وزیر کار عنوان کرد: براساس قانون، برنامه ریزی، سیاست گذاری و ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌ها در زمینه حمایت از بیکاران جویای کار، ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار کار و ایجاد اشتغال پایدار از وظایف وزیر کار و وزارتخانه شما می‌باشد. این وظیفه یعنی ساماندهی حوزه اشتغال متوجه شما است. نمی‌توانید با اظهارات خود از این مسئولیت شانه خالی کنید و این موضوع را متوجه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های دیگر بدانید.
وی با ابراز نگرانی نسبت به این‌که آمار بیکاران چالش‌برانگیز و نگران‌کننده است، اظهار کرد: ۲۶ میلیون نفر از مردم همچون جوانان تحصیلکرده و نخبگان ظرفیت کار کردن و فعالیت در حوزه‌های شغلی مختلف را دارند این در حالی است که ۲٫۵ میلیون نفر از آنها بیکار مطلق هستند و امیدشان را در حوزه اشتغال از دست داده‌اند. چند میلیون نفر دیگر از آنها به شبه کار روی آورده‌اند و از آن تعداد افرادی هم هستند که در ۱۷ نوع وضعیت استخدامی بدون امنیت شغلی فعالیت می‌کنند.
ذاکر بیان کرد: با این میزان از آمار بیکاری که محصول بی‌تفاوتی‌ها و میراث دولت‌های قبل بوده باید چه کرد؟ چرا پس از گذشت چهارماه و چند روز از مسئولیت‌تان در وزارتخانه سند جامع اشتغال را تهیه نکردید؟ پرداختن به مباحثی همچون برنامه زیست بوم اشتغال، ۱۷۱ برنامه اشتغال، اولویت دادن به واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل آن هم صرفا روی کاغذ در جلسات و در مقابل رسانه‌ها شاهد بودیم یعنی فعلا همین مباحث را دیده‌ایم. این در حالی است که با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نخواهد شد. توجه کنید که مشکل بیکاری جوانان با تحکم، توصیه، گفتار درمانی و ارائه آمار رفع نمی‌شود.
ذاکر ادامه داد: شما می‌گویید در سه ماه ۲۱۷ هزار شغل ایجاد شده اما از آمار ۱۳۰ هزار بیمه تامین اجتماعی می‌گویید اینها با هم سازگار نیست. در حوزه بودجه آیا یک وام ۵۰ میلیون تومانی می‌تواند برای جوانان اشتغال ایجاد کند؟ آقای وزیر انتظار ما از شما بیش از این است. اگر ابهامی وجود دارد به مجلس شورای اسلامی بگویید تا نمایندگان به شما کمک کنند. در کشور خانواده‌هایی هستند که سه یا چهار فرزند بدون شغل دارند، از سوی دیگر خانواده‌هایی هم داریم که تمام اعضای خانواده شاغل می‌باشند. تبعیض‌ها و پارتی‌بازی‌ها را باید به چه کسی بگوییم.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای وزیر افزایش سن بازنشستگی به ۳۲ سال به جای تغییر آن به ۲۵ سال ذبح اشتغال جوانان بود این موضوع موجب ناامیدی، طلاق، افسردگی، ترک تحصیل و خالی ماندن جیب جوانان می‌شود. رهبر معظم انقلاب تاکید فرموده‌اند که دولت آقای رئیسی دولت عمل و اجرا است نه وعده و وعید. آقای عبدالملکی زمان وعده و وعید در مقابل اشتغال جوانان گذشته است، کم وعده بدهید.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۸:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


− هفت = 0