مشکلی برای تأمین مایحتاج ضروری مردم در آذربایجان‌غربی وجود ندارد

مشکلی برای تأمین مایحتاج ضروری مردم در آذربایجان‌غربی  وجود ندارد

گروه خبر: رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به ذخایر کالاهای اساسی در استان هیچ گونه کمبود و یا مشکلی در تأمین کالا های اساسی مورد نیاز مردم وجود ندارد.
به گزارش آرازآذربایجان، غلامرضا بابایی در جلسه تنظیم بازار استان ، اظهار کرد: با توجه به ذخایرانجام شده در خصوص کالاهای اساسی در استان هیچ گونه کمبود و یا مشکلی در تأمین مایحتاج مورد نیاز مردم در استان وجود ندارد.
وی افزود : در حال حاضر بیش از ۳ هزار تن برنج، یک هزار و ۲۵۰ تن روغن، یک هزار و ۲۸۰ تن شکر، ۲۸۴ تن گوشت، یک هزار و ۲۶۷ تن گوشت مرغ منجمد و ۱۶۴ هزار تن گندم به صورت ذخیره در انبار های استان موجود است.
رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌غربی در خصوص تأمین میوه شب عید در استان اذعان کرد: برای تأمین میوه شب عید مورد نیاز مردم به تناسب مصرف استان اقداماتی صورت گرفته است که در این زمینه نیز جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
وی اضافه کرد: آذربایجان‌غربی به عنوان استان معین برای تأمین سیب مورد نیاز شب عید ۱۱ استان دیگر به میزان هشت هزار و ۸۰۰ تن تعیین شده است، میوه مورد نیاز برای مصرف عید در خود استان ۸۰۰ تن سیب درختی و یک هزار و ۸۰۰ تن پرتقال است.
بابایی تاکید کرد: میوه مورد نیاز شب عید شهرستان‌ها استان نیز بر حسب جمعیت تأمین و در بازه زمانی مشخص شده توسط زنجیره توزیع مشخص در هر شهرستان با قیمت یارانه‌ای توزیع خواهد شد.
همچنین رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هیچ کمبودی در عرضه گوشت قرمز منجمد و گوشت مرغ در استان وجود ندارد، گفت: بیش از یک‌هزار و ۲۲۴ تن گوشت سفید و قرمز منجمد در استان ذخیره سازی شده‌است.
رسول جلیلی از تثبیت قیمت گوشت با توجه به ذخیره موجود خبر داد و اظهار داشت: همچنین بیش از ۶۴ هزار و ۹۰۰ تن انواع نهاده‌های دامی در انبارهای آذربایجان‌غربی ذخیره شده‌است.
وی با اشاره به اینکه برای تامین گوشت مرغ مورد نیاز استان ماهانه نیازمند سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی هستیم، بیان کرد: طی ماه جاری نزدیک به سه میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان انجام شده که مازاد بر نیاز است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در رابطه با افزایش قیمت برخی محصولات کشاورزی نیز اظهار کرد: این افزایش قیمت مقطعی است و نگرانی خاصی در این رابطه وجود ندارد.
جلیلی با اشاره به سهمیه ۹۴ هزار تُنی استان از کود شیمیایی توزیعی در کشور گفت: این در حالی‌است که مصرف سالانه کود استان ۲۰۰ هزار تن است.
وی اضافه کرد: کود تخصیصی به اندازه نیاز اراضی باغی و زراعی استان نیست و به دلیل وجود تفاوت قیمت نهاده در بازار و فروشگاه‌ها، توزیع نهاده‌ها باید مدیریت و ساماندهی شود.
وی با اشاره به رتبه‌های برتر کشوری استان در تولید محصولاتی از قبیل چغندرقند، سیب درختی، عسل و سایر محصولات خاطرنشان کرد: در این استان، ۴۶ نوع محصول زراعی و باغی تولید می‌شود که حفظ بازارهای موجود داخلی و شناسایی بازارهای هدف خارجی در راستای توسعه صادرات محصولات کشاورزی ضروری است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۱ ق.ظ

دیدگاه


دو + 4 =